سیاسی

نرخ بیکاری 45 درصدی با وجود چاه‌های نفت و مزارع نیشکر

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ – ۱۴:۰۴ نرخ بیکاری 45 درصدی با وجود چاه‌های نفت و مزارع نیشکر

نماینده مردم شادگان در مجلس، گفت: چگونه ممکن است مردم خوزستان به عنوان مهد نفت، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و بنادر از بیکاری رنج ببرند.

نرخ بیکاری 45 درصدی با وجود چاه‌های نفت و مزارع نیشکر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، مجید ناصری‌نژاد در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز (دوشنبه 5 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: بسیار ناراحت و نگرانیم، برای من سخت است بعد از گذشت 42 سال از عمر انقلاب اسلامی به عنوان ناطق میان‌دستور و عضوی از اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان مجددا اعلام کنم مردم استان مشکل جدی آب شرب دارند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا کی باید مردم استان خوزستان درد و مصیبت کمبود آب را بر دوش بکشند، ادامه داد: تمام نمایندگان استان از مشکل کم آبی گلایه می‌کنند و مردم استان گرفتار پایین بودن کیفیت و کمیت آب شرب هستند، این مشکل باید برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته که در خصوص کمبود آب شرب استان خوزستان نطق می‌کردیم برخی از نمایندگان باور نمی‌کردند که تا این میزان مشکل کم‌آبی در استان جدی باشد، عنوان کرد: در حال حاضر با سفرهای نمایندگان به استان خوزستان متوجه شدند مردم این استان در میان رودهای پرآب، آب شرب ندارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم استان خوزستان به عنوان دارندگان یک سوم از آب کشور با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستند، تصریح کرد: رئیس مجلس در جمع‌بندی سفر خود اعلام کرد خوزستان با دو مشکل آب شرب و اشتغال مواجه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه درخواست دارم نمایندگان مردم در مجلس به استان خوزستان سفر کنند تا مصیبت‌های ما را ببینند، افزود: روستاهای زیادی مانند غیزانیه وجود دارد که در کنارهای چاه‌های نفت و منابع آب با مشکل کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند.

ناصری نژاد با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز به استان خوزستان سفر کنند تا به این باور برسند که مشکل خوزستان روز به روز حادتر می‌شود، گفت: موضوع انتقال آب از استان خوزستان باید از دستور خارج شود زیرا به صلاح کشور نیست و با اجرای آن خوزستان نابود می‌شود.

وی ادامه داد: آیا درست است منطقه‌ای را به امید آبادی منطقه دیگر نابود کنیم، آیا صحیح است نخل خوزستان را از بین ببریم و در اصفهان برنج بکاریم و سرانه فضای سبز را از متوسط کشوری بالاتر ببریم؛ این قضاوت ناعادلانه‌ای است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، افزود: نخل‌های بی‌سر را ببینید، ببینید که شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان به چه روزی درآمده‌اند، خوزستانی‌هایی که مهد کار، کشاورزی و پیشرفت بودند درحال حاضر باید برای اشتغال به استان‌های کرمان و اصفهان مهاجرت کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه گروه‌های و اقوام استان خوزستان به شدت با موضوع انتقال آب مخالف هستند، عنوان کرد: باید دولت و وزیر نیرو با شفافیت و قاطعیت موضع خود را در خصوص انتقال آب از استان خوزستان را اعلام کند، دوگانگی مواضع مسئولین در خصوص انتقال آب به صلاح کشور نیست.

ناصری نژاد با بیان اینکه چگونه ممکن است مردم خوزستان به عنوان مهد نفت، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و بنادر از بیکاری رنج ببرند، گفت: خوزستانی‌ها برای اشتغال باید به خارج از استان مهاجرت کنند، رئیس مجلس، نمایندگان و مسئولین باید کمک کنند تا معضل بیکاری در استان برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه غیرقابل قبول و غیرمنطقی است که شهرستان شادگان با وجود مزارع نیشکر و چاه‌های نفت نرخ بیکاری 45 درصدی داشته باشد برای بسیاری از افراد این آمار باورکردنی نیست، ادامه داد: اگر مدیریت صحیح و دلسوزانه‌ای وجود داشته باشد تمامی مشکلات به راحتی قابل حل شدن هستند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه گرانی، بیکاری و فقر وجود دارد و همه آنها را می‌پذیریم اما اعتقاد داریم تمامی این موارد با مدیریت صحیح و توجه به ظرفیت‌های کشور قابل برطرف شدن هستند، سرخم کردن در مقابل قدرت‌های بزرگ بر خلاف مصلحت کشور است، مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی مشکلات کشور را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن