اقتصادی

نزدیک شدن قیمت نفت به 55 دلار

جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ – ۱۳:۱۳ نزدیک شدن قیمت نفت به 55 دلار

بازار به کاهش داوطلبانه تولید نفت عربستان واکنش نشان داد و قیمت نفت به بالاترین رقم از ماه فوریه 2020 رسید.

نزدیک شدن قیمت نفت به 55 دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، با تعهد عربستان به کاهش تولید برای تقویت بازار، قیمت نفت به بالاترین رقم 11 ماه گذشته رسید و مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی قرار گرفت.

هر بشکه نفت برنت با 35 سنت افزایش 54.73 دلار فروخته شد؛ این نوع نفت به بالای 54.90 دلار در هر بشکه رسیده بود که بالاترین رقم از ماه فوریه به شمار می رود.

هر بشکه نفت آمریکا WTI با 26 سنت افزایش 51.09 دلار معامله شد. نفت خام امریکا روز پنجشنبه را با افزایش 0.4 درصدی به پایان برد و به بالاترین رقم از ماه فوریه برابر 51.28 دلار در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت افزایش هفتگی حدود 5 درصدی در این هفته هستند.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس بخش تحقیقات اوراق قرضه شرکت نیسان گفت: «تصمیم عربستان برای کاهش تولید داوطلبانه، بازار را تقویت کرد.»

«تقویت بازارهای سهام با پشتوانه نقدینگی بیش از حد، نیز از عوامل ترغیب سرمایه گذاران به خرید نفت بود.»

اما وی هشدار داد بازارهای نفت و سهام به زودی شاهد تصحیح قیمت خواهند بود زیرا این افزایش قیمت ها منعکس کننده وضعیت کنونی تقاضا برای سوخت و اقتصاد جهان نیست.

در اوایل این هفته، عربستان، بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان، اعلام کرد میزان تولید خود را یک میلیون بشکه دیگر در روز در ماه فوریه و مارس کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن