اجتماعی

نشست بررسی مشکلات تولیده‌کننده ورشکسته/ معاون دادستان کل کشور: با کسانى که تعمدا چوب لاى چرخ تولید بگذارند قاطعانه برخورد می‌کنیم

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ – ۱۲:۱۴ نشست بررسی مشکلات تولیده‌کننده ورشکسته/ معاون دادستان کل کشور: با کسانى که تعمدا چوب لاى چرخ تولید بگذارند قاطعانه برخورد می‌کنیم

معاون قضایی دادستان کل کشور در نشست بررسی مشکلات تولیده‌کننده ورشکسته، گفت: اجازه نخواهیم داد در شرایط موجود هیچ کارخانه‌اى تعطیل و کارگرى بیکار شود و مصمم هستیم با کسانى که تعمداً چوب لاى چرخ تولید بگذارند قاطعانه برخورد کنیم.

نشست بررسی مشکلات تولیده‌کننده ورشکسته/ معاون دادستان کل کشور: با کسانى که تعمدا چوب لاى چرخ تولید بگذارند قاطعانه برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، چهارشنبه هفته گذشته بود که در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر تعطیل شدن کارخانه «فرش تابان مهر» و اظهارات مهدی کلیددارزاده مدیرعامل این شرکت، معاون قضایى دادستان کل کشور از ورود قوه قضائیه برای بررسى مشکل این تولیدکننده و پیگیرى وقایعى که در گذشته اتفاق افتاده خبر داد. در همین راستا، پیرامون حل مشکلات این تولیدکننده، روز یکشنبه ۶ مهر، جلسه‌ای در دادستانی کل کشور برگزار شد.

در این جلسه که سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و رئیس کمیته حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری قوه‌قضائیه، زالی دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صمت و مهدی کلیدارزاده مدیرعامل شرکت «فرش تابان مهر» در آن حضور داشتند، مشکلات این شرکت تولیدی ورشکسته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون دادستان کل کشور، پس از استماع اظهارات کلیددارزاده گفت: قصد ما این است که مسائل و مشکلات مطرح شده مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.
عمرانی از وکیل این شرکت تولیدی درخواست کرد گزارشی از مشکلات شرکت و درخواست‌های مدنظر را به صورت گردش کار به دادستانی کل کشور ارائه کند.

رئیس کمیته حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری قوه قضائیه ضمن تأکید بر پیگیری و بررسی مشکل واحد تولیدی مذکور تأکید کرد: حدود دو سال است که به دستور دادستان کل کشور مجموعه‌اى براى حمایت از تولید و ذیل ستاد اقتصاد مقاومتى قوه قضائیه شکل گرفته است؛ درب باز معاونت دادستانى کل براى استماع صحبت‌های تولیدکنندگان که به فرمایشات و اقدامات رئیس قوه قضائیه امیدوار و دل بسته‌اند کمترین کارى است که در وهله اول انجام مى‌شود.
عمرانی تصریح کرد: اکثر مشکلات مطروحه از جانب تولیدکنندگان با دستگاه‌های مختلف از جمله سیستم بانکی، تأمین اجتماعی، مالیات، گمرک و وزارتخانه‌هاى صمت و جهاد است. اساس کار در دستگاه قضایی در رابطه با مشکلات تولیدکنندگان، مداخله و حل و فصل مشکلات و در صورت لزوم تذکرات و هدایت امور به مسیر قانونى همگام با سیاست‌هاى کلى نظام در سال مزین به جهش تولید است.
معاون دادستان کل کشور گفت: در راستای رفع مشکل تولید در اکثر موارد کارخانه‌ها و بنگاه‌هاى تولیدى مورد بازدید قرار مى‌گیرند.
عمرانی با اشاره به ظرفیت‌های قوه قضائیه در زمینه رفع مشکل تولید اظهار کرد: باید براى اجراى فرمان مقام معظم رهبرى در تحقق جهش تولید از همه ابزار و ظرفیت‌هاى قانونى بهره جست و ما اجازه نخواهیم داد در شرایط موجود هیچ کارخانه‌اى تعطیل و کارگرى بیکار شود و مصمم هستیم با کسانى که تعمداً چوب لاى چرخ تولید بگذارند قاطعانه برخورد کنیم.
همچنین در این جلسه کلیدارزاده با تشریح مشکلات خود در راه‌اندازی مجدد کارخانه، ضمن تقدیر از ورود فوری مسؤولان به موضوع و پیگیری‌های انجام شده، گفت: برگزاری جلسه بررسی مشکلات شرکت و پیگیری‌های معاون دادستان کل کشور باعث قوت قلب بنده شد.
وی با اشاره به اظهارات معاون دادستان کل کشور در رابطه با پیگیری جدی موضوع ابراز امیدواری کرد تلاش مسؤولان در جهت رفع مشکلات کمک کند و ادامه داد: اطمینان دارم با توجه به توجه ویژه‌ای که اخیرا به موضوع رونق تولید شکل گرفته است، مشکلات کارخانه مجدانه پیگیری می‌شود.
گفتنی است هفته پیش گفت‌وگویی از کلیددارزاده تولیدکننده کشور مبنی بر اینکه کارخانه وی دچار ورشکستگی شده و خواستار کمک مسؤولان در بازگشایی مجدد کارخانه خود شده بود، در فضای مجازی منتشر شد.
وی که از ایرانیان مقیم آلمان است گفت: در پی دعوت مسؤولان دولت ایران برای اشتغالزایی و تولید به کشور آمده، ولی حالا نه تنها کارخانه فعالی ندارد بلکه سرمایه خود را نیز از دست داده و به دلیل ممنوع الخروجی، 6 سال است که فرزندان خود را ندیده است و سازمان تأمین اجتماعی در اقدامی غیرقانونی، کارخانه‌اش را توقیف و کلید همه درهایش را عوض کرده است.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن