اقتصادی

نظارت بر بورس در همه جای دنیا به همین شیوه انجام می‌شود/ فعالان بازار به سامانه پیام ناظر مراجعه کنند

دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۶:۵۳ نظارت بر بورس در همه جای دنیا به همین شیوه انجام می‌شود/ فعالان بازار به سامانه پیام ناظر مراجعه کنند

مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس اوراق و بهادار گفت: همه فعالان بازار باید با این پیش‌فرض وارد آن شوند که تأیید یا عدم تأیید معاملات بر عهده ناظر است و ناظر را به عنوان رکن در انجام معاملات بپذیرند.

نظارت بر بورس در همه جای دنیا به همین شیوه انجام می‌شود/ فعالان بازار به سامانه پیام ناظر مراجعه کنند

محسن خدابخش، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس اوراق و بهادار در گفت و گو خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در خصوص نظارت بر بورس اظهار داشت: موضوع نظارت بر بورس را می‌توان از دو جنبه بررسی کرد. یک جنبه از منظر نظارت بر معاملات و یک جنبه هم نظارت کلی بر بورس است.

وی ادامه داد: معاملات در بازار سرمایه از جمله معاملات تشریفاتی محسوب می شود و در این معاملات نیز یکی از رکن ها ناظر است که اساس تائید یا عدم تائید معاملات را بر عهده دارد.

خدابخش با بیان اینکه ناظر تا معامله ای را تائید نکند، یعنی آن معامله انجام نشده است، تصریح کرد: اساسا موضوعی به عنوان ابطال معاملات وجود ندارد و تائید یا عدم تائید معاملات در بازار سرمایه مطرح است.

مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس تاکید کرد: دستورالعمل های نظارت بر بورس وجود دارد که نظارت بر معاملات بر عهده مدیران عامل بورس ها قرار داده شده است.

وی با بیان توصیه ای به فعالان بازار اضافه کرد: همه فعالان بازار باید با این پیش فرض وارد آن شوند که تائید یا عدم تائید معاملات بر عهده ناظر است و ناظر را به عنوان رکن در انجام معاملات بپذیرند.

خدابخش ادامه داد: ناظر بر بورس به دلیل اینکه هم خریدار و هم فروشنده و هم رویه های بازار را می بیند، می تواند بر اساس آنچه رخ داده است، عمل کند. این مساله در همه جای دنیا به همین شکل است.

وی در پایان گفت: فعالان بازار دلایل تائید یا عدم تائید معاملات را در سامانه پیام ناظر می توانند مشاهده کنند و ناظر بر اساس دستورالعملی که در اختیار دارد نظارت بر معاملات را انجام می دهد.

به گزارش فارس، مخاطبین خبرگزاری فارس طی ماه های گذشته سوژه های متعددی را جهت نظارت بر بورس به ثبت رسانده اند که خبرگزاری فارس طی یک گزارش با عنوان «195 هزار امضا برای نظارت بر بورس/ سازمان بورس ابهامات را با شفافیت پاسخ دهد» و یک گفت و گو با دکتر آرانی در خصوص نحوه نظارت بر بورس در کشورهای مختلف با عنوان «نظارت بر بورس باید از دست دولتی‌ها خارج شود/ برخی رویه‌ها در بورس‌های جهان هم محرمانه است» پیگیری کرده است.

مخاطبین خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با ثبت سوژه «لزوم نظارت بر نظرات سلیقه‌ای ناظران بورس» خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط پر بازدید ها پر بحث ترین ها بیشترین اشتراک بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن