سیاسی

نقدی بر گفته‌های آشنا| قبلا رئیس جمهور از اتفاق دیشب خبر نداشت الان از اتفاق 9 ماه پیش هم بی خبر است؟

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۸:۳۳ نقدی بر گفته‌های آشنا| قبلا رئیس جمهور از اتفاق دیشب خبر نداشت الان از اتفاق 9 ماه پیش هم بی خبر است؟

جای تعجب دارد که آقای آشنا چطور می تواند به این راحتی از کنار سونامی نقدینگی، کاهش ارزش پول ملی، عدم بازگشت ارز صادراتی و در یک کلام بی انضباطی مالی بگذرد و به جای طراحی فرهنگی و رسانه ای برای معضلات موجود دولت، به نبش قبر کم کاری های گذشته خود در پیوست های رسانه ای و اطلاع رسانی بپردازد.

نقدی بر گفته‌های آشنا| قبلا رئیس جمهور از اتفاق دیشب خبر نداشت الان از اتفاق 9 ماه پیش هم بی خبر است؟

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: درست در زمانی که مردم در فشار اقتصادی ناشی از عدم اتکا به توان داخلی به سر می برند و هر گونه فرافکنی در بدنه دولت، نمک به زخم مردم می پاشد حسام الدین آشنا در مصاحبه تفصیلی با یک ماهنامه از مسائل گذشته و آینده، پرونده‌های غیرمرتبط بسیاری باز می کند و حتی پای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و گزینه های دولت را وسط می کشد. واقعا جای تعجب دارد که آقای آشنا چطور می تواند به این راحتی از کنار سونامی نقدینگی، کاهش ارزش پول ملی، عدم بازگشت ارز صادراتی و در یک کلام بی انضباطی مالی بگذرد و به جای طراحی فرهنگی و رسانه ای برای معضلات موجود دولت، به نبش قبر کم کاری های گذشته خود در پیوست های رسانه ای و اطلاع رسانی بپردازد.

ناآشنایی با ساختارها کار دست آشنا و مشاوره گیرندگانش می دهد

ایشان در مصاحبه با یک ماهنامه داخلی گفته است: «در مورد کشته شدگان آبان ۹۸، اعداد متفاوتی به رئیس جمهور اعلام می‌شود. نیروی انتظامی یک چیز می‌گوید، وزارت کشور چیز دیگری می‌گوید، وزارت بهداشت و درمان هم عدد دیگری را می‌گوید. حرف رئیس‌جمهور در نهایت این است که پزشکی قانونی باید اعلام کند چون همه این کشته‌شدگان در آخر به آنجا رفته‌اند. ممکن است در نگاه اول متوجه نشویم ایشان چه می‌گوید، اما پزشکی قانونی متعلق به قوه قضائیه است و زمانی که ایشان می‌گوید پزشکی قانونی تعداد را اعلام کند، منظورش این است که مسئولیت این کار با قوه قضائیه است.»

این اعلام موضع مشاور رییس جمهور را در چند لایه مورد بررسی قرار می دهیم:

اول: تکذیب توسط گزارش گیرنده: آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور که گفت آقای آشنا اگر عدد ندارند یک بحث دیگر است اما آن گزارشی که آن زمان به رئیس‌جمهور رسید و اعلام شد، درست است. طبق اطلاع‌رسانی که صورت گرفت و گزارشاتی که به رئیس‌جمهور ارسال شد، همان تعدادی که اعلام کردند درست است

دوم: تکذیب توسط گزارش دهنده: آقای جمعه ای مشاور وزیر کشور در واکنش به ادعای آشنا گفت: وزیر کشور گزارش تفصیلی و کارشناسی از علل وقوع، شرح کامل واقعه و آسیب شناسی دقیق حوادث آبان ماه و عملکرد بخش های مختلف درگیر در ماجرا را به تمامی مقامات و مسئولان ذی ربط از جمله رئیس جمهور ارائه داده است.
سوم: غفلت از نقش اطلاع رسانی به عنوان زیرساخت اعتراضات بنزینی: آنچه مسلم است و بارها توسط کارشناسان مورد تأکید قرار گرفته است عدم اطلاع رسانی شفاف و به موقع در اقناع افکار عمومی برای افزایش قیمت بنزین است. چرا آقای آشنا آنجا که باید پاسخگوی این عدم انسجام ساختاری و کارکردی در سیاست های اطلاع رسانی دولت باشد، عامدانه از نقش خود عدول می کند و به جای پرداختن به علل و زمینه ها به ناگاه به نتایج چشم می دوزد. بله بستری آماده نشد و نتایج خونین باری هم رقم خورد.

چهارم: نادیده گرفتن نقش بالادستی وزارت کشور: واقعا گفته های آشنا زیر سوال بردن قوه عاقله در دولت است. سرلوحه وظایف وزارت کشور، حفظ امنیت داخلی و استقرار نظم و آرامش است و بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، شورای امنیت کشور به عنوان شورای فرعی و زیرمجموعه شورای عالی امنیت ملی در این وزارتخانه تشکیل می شود. لذا تدوین گزارشات، ارسال گزارشات و تمام پاسخگویی از سیاست ها و نتایج در قبال حوادث ملی از طریق این شورا به همه دستگاه‌ها اعلام می شود. اعلام موضع مشاور وزیر کشور نیز مهر تأییدی بر گزارش دهی به موقع و صحیح این وزارتخانه به شخص رئیس جمهور داشته است.

پنجم: بی اعتبار کردن دولت و دولتمردان: اینکه بعد از گذشت 9 ماه آقای آشنا برگردد و بگوید رئیس جمهور هنوز هیچ گزارشی از این ماجرا ندارد واقعا خوار و خفیف کردن دولت است. مردم می گویند قبلا رییس جمهور از اتفاق دیشب خبر نداشت الان از اتفاق 9 ماه پیش هم بی خبر است؟! مشاوران دولت اگر مشکلی از مردم حل نمی کنند حداقل روی زخم آنان نمک نپاشند.

ششم: عدم فرافکنی و قبول مسوولیت: اینکه سایر قوا را مسوول اطلاع رسانی بدانیم ابداع جدیدی است که ایشان گویا علاقه دارند سنگ بنای آن را بنهند. واقعا قوه قضاییه چه مسوولیتی در این حوزه دارد؟! برای اولین بار است که چنین موضعی از سوی یک فرد دارای تریبون گرفته می شود. هیچ یک از کارشناسان از هر گرایش سیاسی تا کنون به این یافته که آقای آشنا می گویند نرسیده اند. امان از وقتی که زخم بستر بی عملی با پرگویی درهم آمیزد!

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن