اقتصادی

نقش‌آفرینی چابهار به عنوان هاب بین‌المللی ترانزیت/ضرورت محرومیت‌زدایی از مکران‌

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۹ – ۲۰:۳۸ نقش‌آفرینی چابهار به عنوان هاب بین‌المللی ترانزیت/ضرورت محرومیت‌زدایی از مکران‌

وزیر راه و شهرسازی در سومین نشست ستادی شورای توسعه سواحل مکران خواستار فراهم کردن شرایط به منظور نقش‌آفرینی چابهار به عنوان هاب بین‌المللی ترانزیت در منطقه شد.

نقش‌آفرینی چابهار به عنوان هاب بین‌المللی ترانزیت/ضرورت محرومیت‌زدایی از مکران‌

‌به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از‌ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست ستادی شورای سواحل مکران با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر جهاد کشاورزی، ‌استاندار سیستان و بلوچستان، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی‌ در شهر چابهار برگزار شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، در این نشست بر ضرورت توسعه سواحل مکران به ویژه چابهار بر سه محور اصلی شامل محرومیت‌زدایی از منطقه جهت دستیابی مردم به راه، توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن شرایط نقش آفرینی چابهار به‌عنوان هاب بین‌المللی ترانزیت تاکید کرد.

وی در این نشست گزارشی از اهم اقدامات انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در منطقه ساحل مکران را به برای حاضران برشمرد که شامل احداث راه‌آهن چابهار به زاهدان، کریدور بزرگراهی جنوب در محدوده عملیاتی سواحل مکران (پسابندر، چابهار، کنارک، کاروان، جاسک، میناب)، طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و احداث شهر جدید تیس بود.

وزیر راه و شهرسازی برنامه‌های آتی وزارت راه و شهرسازی در منطقه مکران را تشریح کرد و بر ضرورت مطالعه جهت احداث بندر کوه مبارک در شرق هرمزگان و مطالعه احداث راه آهن جاسک – جیرفت و جابه‌جایی شهر جدید مکران در جاسک تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن