فرهنگ و هنر

نمایش فرشتگان کربلا روایتی از غریبی امام‌حسین(ع) +عکس

نمایش فرشتگان کربلا - کراپ‌شده

به مناسبت ماه محرم‌الحرام و ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران شهیدش، آیین اجرای تعزیه فرشتگان کربلا در منطقه شهرک دانشگاه اهواز برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، به مناسبت ماه محرم‌الحرام و ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران شهیدش، آیین اجرای تعزیه فرشتگان کربلا در منطقه شهرک دانشگاه اهواز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تعزیه حضرت علی اکبر(ع) در پهنه رودکی +عکس

محمدمهدی چراغپور اظهار کرد: به مناسبت ماه‌ محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و با هدف معرفی قیام عاشورا و نحوه شهادت امام‌حسین(ع) و یاران با وفایش، گروه‌های تعزیه موسسه جوانان علمدار جنوب و موسسه مهر بانوی‌ اطهر به اجرای تعزیه‌های ترکیبی کلاسیک و نمایشی می‌پردازند.

وی افزود: برگزاری آیین تعزیه‌خوانی به علت آن‌که به صورت زنده برگزار می‌شود، باعث تداعی واقعه عاشورا در ذهن مخاطبان می‌شود و علاوه بر این، به ترویج فرهنگ عاشورایی کمک بسیاری می‌کند.

مسؤول موسسه جوانان علمدار جنوب گفت: این نمایش با الهام از کتب مقتل معتبر و تاریخی گرفته شده است و هنروران به زبان فارسی به ایفای نقش می‌پردازند.

وی گفت: در این نمایش محتوایی که در دو شب برگزار می‌شود، ۱۶ هنرور نقش آفرینی می‌کنند. این نمایش به بیان مصائب اباعبدالله‌الحسین(ع) در دشت کربلا می‌پردازد.

چراغپور افزود: نمایش فرشتگان کربلا در شب عاشورا و شام غریبان حسینی از ساعت۲۲ در منطقه شهرک دانشگاه نبش خیابان۱۲ برگزار خواهد شد.

مسؤول هیئت باب الحوائج(ع) گفت: این نمایش با مدیریت اجرایی فاطمه گرجیان و تهیه‌کنندگی سجاد سیفی‌ و با حضور هنرمندان جوان انجام می‌شود.

منبع: فارس

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن