سیاسی

نماینده مجلس: چرا باید تعیین قیمت شمش به بازار منطقه و دلار وابسته باشد؟

سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ – ۱۰:۵۳ نماینده مجلس: چرا باید تعیین قیمت شمش به بازار منطقه و دلار وابسته باشد؟

نماینده خمین در مجلس با بیان اینکه در طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار برای جلوگیری از رانت اطلاعاتی سوداگران اقداماتی پیش بینی نشده، از تعیین قیمت شمش و وابستگی آن به دلار انتقاد کرد.

نماینده مجلس: چرا باید تعیین قیمت شمش به بازار منطقه و دلار وابسته باشد؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 23 دی) پس از قرائت کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در مخالفت با این طرح اظهار داشت: گرچه سیاست‌های مداخله‌گرایانه دولت در قیمت‌های محصولات فولادی موجب شکاف قابل توجهی بین قیمت‌های داخلی و جهانی شده و آن را می‌بینیم اما این مسئله در کنار کاهش ارزش پول ملی موجب رشد صادرات این محصولات شده و افزایش قیمت داخلی و افزایش هزینه‌های تولید را موجب شده است.

وی افزود: دولت در سنوات اخیر برای کنترل و مهار زنجیره فولاد دست به اقدامات زیادی زده است.

وی گفت:‌ الزام تولیدکنندگان بزرگ به عرضه ماهیانه شمش، ابطال معاملات در بازار بورس کالا که قیمت کالایش فراتر از وزارت صمت است، ایجاد محدودیت‌های مختلف برای صادرات واحدهایی که سهم بورس را عرضه نکرده‌اند و همچنین وضع عوارض 25 درصدی برای سنگ آهن و گنسانتره در حوزه محصولات فولادی است.

نظری خاطرنشان کرد: ضرورت دارد برای ساماندهی بازار فولاد کشور اقدام عاجلی صورت گیرد.

وی گفت:‌هدف طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار، قطع دست دلالان و عدم فروش مواد اولیه در بازار است ولی این طرح اشکالات متعددی دارد که می‌تواند معضلاتی را در بازار به وجود آورد.

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: این طرح راهکاری برای جلوگیری از رانت اطلاعاتی برای سوداگران پیش بینی نکرده و برای عرضه مازاد در بورس هم کاری نکرده است.

وی افزود: مشکل بعدی در طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در شیوه نامه عرضه و تقاضاست که قیمت پایه بر اساس درصدی از قیمت شمش در منطقه تعیین شده و عملا وابستگی آن قیمت به دلار است نه به ریال.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن