سیاسی

نواقص فراوان طرح آمایش آموزش عالی/ نباید دانشگاه‌ها در مراکز استانی متمرکز شوند

جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ – ۱۰:۳۵ نواقص فراوان طرح آمایش آموزش عالی/ نباید دانشگاه‌ها در مراکز استانی متمرکز شوند

عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از طرح آمایش آموزش عالی، گفت: دولت به دنبال تمرکزگرایی دانشگاه‌ها در مراکز استانی است در حالی که بهترین مراکز علم آموزی در شهرستان‌هاست.

نواقص فراوان طرح آمایش آموزش عالی/ نباید دانشگاه‌ها در مراکز استانی متمرکز شوند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با انتقاد از طرح آمایش آموزش عالی که توسط وزارت علوم انجام شده است، اظهار داشت: طرح آمایش دانشگاه‌ها نواقص زیادی دارد؛ متأسفانه قوه مجریه به جای آنکه در تصمیماتش به دنبال تمرکزگرایی باشد با اجرای طرح آمایش دانشگاه‌ها کاری کرده که مراکز آموزش عالی در مرکز هر استان تجمیع شده و دانشگاه‌های مستقر در شهرستان‌ها جمع شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه دولتمردان با اینکه بارها به اروپا سفر کرده‌اند اما هیچگاه از آنها یاد نگرفته‌اند که چگونه مدیریت کرده و چگونه تصمیمات را اجرایی کنند، افزود: این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های برتر اروپایی در شهرهای کوچک قرار دارند.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت باید به دنبال تمرکززدایی در کشور باشد، تأکید کرد: می‌توان کارها را به استان‌ها واگذار کرد و نبایستی وضعیت به صورتی باشد که مردم برای پیگیری امورات‌شان به تهران مراجعه کنند.

سلیمی در پایان خواستار اصلاح طرح آمایش آموزش عالی شد و اظهار داشت: مطلع هستم که کمیته‌ای در کمیسیون آموزش مسئولیت اصلاح این آمایش شده و قرار است بر اساس رشته‌های دانشگاهی و تعداد دانشجویان و رتبه دانشگاه، طرح آمایش آموزش عالی دنبال شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن