ورزشی

نوزایی: ایران داعیه دار چوگان در دنیا است/ سجادی: چوگان بخشی از میراث فرهنگی ایران است؛ من یاور چوگان هستم

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلامکانال تلگرام
توئیتر

گروه: ورزشی ساعت: 23:44 منتشر شده در مورخ: 1400/06/12 شناسه خبر: 1765144 بازدید وزیر ورزش و جوانان از مجموعه فدراسیون چوگان؛ نوزایی: ایران داعیه دار چوگان در دنیا است/ سجادی: چوگان بخشی از میراث فرهنگی ایران است؛ من یاور چوگان هستم نوزایی: ایران داعیه دار چوگان در دنیا است/ سجادی: چوگان بخشی از میراث فرهنگی ایران است؛ من یاور چوگان هستم وزیر ورزش و جوانان از مجموعه فدراسیون چوگان بازدید کرد‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون چوگان، حمید سجادی وزیر جدید ورزش و جوانان امروز (جمعه ١٢ شهریورماه) از مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل مرتبط با رشته چوگان قرار گرفت.

در این بازدید دهخدایی و امیرابراهیمی به ترتیب مشاور ارشد و نایب رئیس فدراسیون و همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، روسای فدراسیون‌های ورزشی و معا‌نین و مدیران کل وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند. در پایان این بازدید میدانی، تابلو منقش به چوگان از سوی ابراهیم نوزایی رییس فدراسیون چوگان به سجادی وزیر ورزش و جوانان اهدا شد. ?نوزایی: ایران داعیه دار چوگان در دنیا است ابراهیم نوزایی رییس فدراسیون چوگان در جریان بازدید وزیر ورزش و جوانان از مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا، اظهار داشت: این مجموعه ثبت ملی شده و در گذشته میزبانی مسابقات بین‌المللی را بر عهده داشته، لذا می تواند نقطه عطفی برای توسعه چوگان بشمار رود. رییس فدراسیون چوگان با اشاره به اینکه شناخت دقیق ورزش و جوانان از چوگان می تواند نقطه قوت فدراسیون متبوعش برای توسعه این ورزش در سراسر کشور محسوب شود، تصریح کرد: این فدراسیون وجه تمایز بارزی نسبت به سایر فدراسیون ها دارد و آن موضوع زیرساخت‌ است زیرا نمی‌توان به راحتی فراهم زیرساخت فراهم کرد. وی ادامه داد: در استان تهران و البرز زیرساخت مناسب وجود دارد اما در سایر استان ها زمین استاندارد چمن موجود ندارد. نوزایی با اشاره به اینکه در حال رایزنی برای توسعه چوگان در دیگر استان ها است، افزود: هم اکنون در هشت استان هیات فعالیت می کند اما مانژ خاکی دارند؛ به عنوان مثال شرایط در استان اصفهان مهیاتر است. وی با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده برای فدراسیون چوگان هیچ سنخیتی با شرایط چوگان ندارد، گفت: بر این اساس در تلاش هستیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی کمک بگیریم. رییس فدراسیون چوگان اظهار کرد: پس از ثبت جهانی چوگان به نام کشورمان، ایران اسلامی داعیه دار چوگان در دنیا است لذا باید تلاش کنیم از حیث فنی نیز ارتقاء یابیم. ?سجادی: چوگان فقط ورزش نیست، بخشی از میراث فرهنگی ایران است؛ من یاور چوگان هستم حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در بازدید از مجموعه چوگان و سوارکاری شهدا با تاکید بر اینکه چوگان فقط ورزش نیست بلکه بخشی از میراث فرهنگی ایران است، اظهار داشت: شخصا به این رشته ورزشی اعتقاد دارم لذا همواره دانشجویان را تشویق کردم تا پایان نامه و رساله های خود را در خصوص چوگان‌ بنویسند. وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تاکنون چندین مقاله در خصوص چوگان نگارش شده که جای قدردانی دارد؛ بلااستثنا در ترم های تحصیلی حتما در یک جلسه برای دانشجویان در مورد چوگان صحبت می کنم که همواره مورد استقبال قرار گرفته است. وی ادامه داد: طی جلسه ای مقدماتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به چوگان نیز پرداخته شد زیرا چوگان فقط ورزش نیست بلکه بخشی از میراث فرهنگ ایران است. سجادی تصریح کرد: مولفه های فرهنگی مانند گذشت، رشادت، ایثار، صلح و حتی رزم در چوگان وجود دارد که تایید کننده مطلب مذکور است؛ امروزه در دنیا صلح و ورزش مطرح است و برای آن کنگره و نشست برگزار می کنند که این مولفه ها در چوگان وحود دارد و در گذشته بجای جنگ چوگان بازی می کردند. وزیر ورزش و جوانان گفت: با همراهی مسئولان و بررسی چوگان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دستور توسعه فرهنگی شکل می‌گیرد که در این صورت موضوعات مختلف می‌تواند در کتاب های درسی مطرح شود و در این راستا دفاع جانانه از چوگان کردم؛ بدون شک من را یکی از یاران خود بدانید. انتهای پیام/ https://www.dana.ir/1765144 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

خرید نهال دانلود سریال جیران تور کیش بازار '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن