اجتماعی

نوشت افزار ایرانی تعطیلی بردار نیست!

سه‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۹ – ۱۴:۲۲ نوشت افزار ایرانی تعطیلی بردار نیست!

دبیر جشنواره ایران نوشت گفت: هر چند با اتمام شهریور، جشنواره ایران نوشت امسال به پایان رسید اما سامانه اطلاع رسانی عرضه‌کنندگان و نقاط فروش نوشت افزار ایرانی (محلی و اینترنتی) که در www.irannevesht.ir فهرست شده است، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

نوشت افزار ایرانی تعطیلی بردار نیست!

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، جشنواره ایران نوشت که امسال با مشارکت بیش از 120 تولیدکننده نوشت‌افزار ایرانی، جایگزین نمایشگاه (با قدمت 7 ساله) شده بود، با استقبال چشم‌گیری رو به رو شد.

بنا بر اعلام یقینی دبیر جشنواره ایران نوشت، علاوه بر 1000 فروشگاه نوشت‌افزار محلی و 4 فروشگاه اینترنتی، 20 فروشگاه تخصصی نیز در این جریان سهیم شدند؛ در این میان بیش از 50 هزار خانواده از این رویداد استقبال کردند که نیمی به صورت حضوری و نیم دیگر به صورت مجازی بوده است.

وی ادامه داد: هر چند با اتمام شهریور، جشنواره ایران نوشت امسال به پایان رسید، اما سامانه اطلاع رسانی عرضه‌کنندگان و نقاط فروش نوشت افزار ایرانی (محلی و اینترنتی) که در www.irannevesht.ir فهرست شده است، همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و به تدریج اطلاعات آن تکمیل‌تر و نقاط عرضه بیشتری به آن اضافه خواهد شد و به روز رسانی می‌شود.

طبق گفته مدیرعامل مجمع ایران نوشت، در حوزه خودکار، ماژیک، مداد و پاک کن رشد بسیار خوبی به لحاظ کیفیت، کمیت و تنوع برند رخ داده است. همچنین در حوزه تولید دفتر، امسال از طرح های مرتبط با سردار حاج قاسم سلیمانی و مبارزه با کرونا و ارج نهادن به مقام مدافعان سلامت استقبال قابل توجهی شده است و استفاده از فناوری واقعیت افزوده (AR) روی جلد دفترها نیز از دیگر نوآوری ها و جذابیت های دفترهای ایرانی بوده است.

یقینی در خصوص میزان مصرف نوشت افزار بیان کرد: با توجه به بررسی های میدانی 4 ماه پایانی سال تحصیلی گذشته (99-98) و سال تحصیلی جدید، نیاز به نوشت افزار و مصرف در اقلامی مانند دفتر، مداد، تراش، پاک‌‏کن و سایر محصولات اصلی نوشت افزار نه تنها کاهش نداشتیم، بلکه به دلیل افزایش تکالیف و تمارین برای جبران کمبود فضای آموزشی حضوری مدارس، بعضا با افزایش مصرف در محصولات مذکور نیز مواجه شده ایم. در نتیجه جریان تولید و مصرف نوشت افزار که در سال های گذشته در شهریورماه به اوج می رسید، به یک روند مستمر و تدریجی در طول سال تبدیل خواهد شد.

وی گفت: توجه به محتوای بومی و ایرانی که همواره دغدغه تولیدکننده ها و خانواده ها بوده نیز با پیگیری جدی تر و فعال شدن کانون های محتوا و کاراکتر ایرانی، با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت. بنابراین می توان نتیجه گرفت که تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی با همان انگیزه این چند سال گذشته که سبب رشد و نمو چشم گیری در این صنعت بوده است، با همه تلاش خود در جهت رشد کیفیت و تنوع و «تولید محصولات بدون مشابه داخلی» به پیش می روند.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن