سیاسی

نوید افکاری نتوانست رضایت اولیای دم را جلب کند و قصاص شد

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۸:۳۳ نوید افکاری نتوانست رضایت اولیای دم را جلب کند و قصاص شد

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: اعدام نوید افکاری به خاطر وجود شاکی خصوصی بوده و هیچ ربطی به حاکمیت ندارد و سیاسی قلمداد کردن آن با هدف خدشه به نظام انجام می‌شود.

نوید افکاری نتوانست رضایت اولیای دم را جلب کند و قصاص شد

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اعدام نوید افکاری گفت: نوید افکاری به خاطر وجود شاکی خصوصی اعدام شده و قصاص وی هیچ ربطی به حاکمیت ندارد.

وی افزود: نوید افکاری نتوانسته رضایت اولیای دم را جلب کند و اعدام شده و سیاسی قلمداد کردن اعدام وی توسط برخی از جریانات با هدف خدشه به نظام انجام می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: قصاص و اعدام کسی که مرتکب قتل شده طبق اسلام و طبق نص صریح قرآن انجام می‌شود و درواقع اعدام افکاری طبق قوانین و موازین شرع انجام شده است.

نوروزی همچنین با اشاره به صدور حکم برای اکبر طبری خاطرنشان کرد: مجازات اکبر طبری گام موثری در جهت مقابله با فساد است که قوه قضائیه در این مسیر حتی کارکنان و معاونان خود را نیز مسثتنا نکرده است.

وی افزود: حکم اکبر طبری بر اساس قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری صادر شده است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: اشد مجازات حبس در این حکم برای اکبر طبری در نظر گرفته شده، چه بسا اگر وی اعدام می‌شد در یک لحظه همه چیز در مورد وی تمام می‌شد و حال آنکه با این حکم وی در حبس است و در کنترل قانون است.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: البته ما باید قوانین بازدارنده‌ای را وضع کنیم که کسی امکان انجام فساد را نداشته باشد، اما حالا که فساد انجام شده لازم است تا با آن مقابله شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن