سیاسی

نگاهی به وضعیت امروز جامعه زنان

پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۸:۳۲ نگاهی به وضعیت امروز جامعه زنان

در سال‌های قبل از انقلاب که حضور بی‌حجاب زنان اجباری بود، تعداد حضور زنان در مسابقات ورزشی و… خارجی ۶ مورد بوده، اما اکنون این میزان به ۱۲ هزار مورد رسیده است و همچنان جمهوری اسلامی متهم به نادیده گرفتن حقوق زنان است!

نگاهی به وضعیت امروز جامعه زنان

خبرگزاری فارس ــ یادداشت میهمان؛ حجّت‌الاسلام بهزاد زارع: رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر بارها در مورد خطر تحریف حقایق توسط دشمن هشدار داده اند و امسال روز عیدقربان بر آن تاکید فرمودند:

«به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیّات؛ چه واقعیّات کشور ما، چه واقعیّات مرتبط با کشور ما » ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
بعنوان مثال در روزهای اخیر شاهد یک نمونه کوچک از هزاران نمونه عینی تحریف و جفا به جمهوری اسلامی بودیم.
دشمن خطای سهوی یا کج سلیقگی حذف کاریکاتور چند زن و دختر از روی جلد یکی از کتابهای درسی را پیراهن عثمان می کند و هزاران خبر دروغ و تحلیل غلط پیرامون نقض و نادیده گرفته شدن حقوق زنان در ایران را تولید و منتشر می کند.
نکته قابل توجه اینکه تمام این اکاذیب توسط شخصیتها و رسانه های متعلق به جریانی بازنشر داده شد که سال گذشته یکی از بزرگان این جریان با شلیک پنج گلوله به شقیقه زنش اختلافات خانوادگی خود راحل کرد !
معجزه تحریف را جدی بگیریم. تحریف دو امام معصوم – امام علی (ع) وامام حسن (ع) – را خانه نشین کرد. تحریف امام حسین (ع) را شهید و سایر ائمه هُدی علیهم السلام را زمینگیرکرد و…
این درحالیست که زن در غرب تا ۱۴۰ سال پیش نه‌تنها حق مالکیت نداشته بلکه خود مِلک وکالا بود. ویل دورانت فیلسوف و مورخ برجسته غربی در کتاب «لذات فلسفی» اعتراف میکند: «برای اولین بار در سال ۱۸۸۲ در انگلیس به زنان حق مالکیت داده شد و اینکه در این سال به مادران ماحق مالکیت دادند نه بخاطر احقاق حق بلکه برای ‌اینکه نیروی کار ارزان زنان را به کارخانه ها بکشانند و…».

مقایسه عظمت جایگاه و منزلت زن در اسلام مثنوی هفتادمن کاغذ و از حوصله این مقاله خارج است.

پیش از انقلاب، سهم زنان از کرسی استادی دانشگاه ۱.۴% بود که این رقم اکنون به ۲۰% رسیده است؛ تعداد فارغ‌التحصیلان زن دانشگاهی در سال ۱۳۵۵حدود ۶% از کل فارغ‌التحصیلان بوده درحالی‌که اکنون ۴۴% از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند.
تعداد پزشکان زن قبل از انقلاب ۳۵۰۰ نفر بوده که هم‌اینک به حدود ۶۰ هزار نفر رسیده است؛ پزشکان متخصص زن نیز از ۵۹۷ نفر قبل از انقلاب، با افزایش بیش از ۵۰ برابری به ۳۰ هزار نفر رسیده است.
تعداد نویسندگان زن قبل از انقلاب کمتر از ۱۰ نفر بوده که اکنون به حدود ۴۰۰۰ نفر رسیده است.
تا ۴۰ سال قبل اصلاً ناشر زن در کشور وجود نداشت درحالی‌که اکنون بیش از ۷۰۰ ناشر زن فعالیت می‌کنند.
در سال‌های قبل از انقلاب که حضور بی‌حجاب زنان اجباری بود، تعداد حضور زنان در مسابقات ورزشی و… خارجی ۶ مورد بوده، اما اکنون این میزان به ۱۲ هزار مورد رسیده است.
و همچنان جمهوری اسلامی متهم به نادیده گرفتن حقوق زنان است!

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن