اقتصادی

نگرانی‌ها برای بازار سرمایه جدی تر شد

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۹:۲۵ نگرانی‌ها برای بازار سرمایه جدی تر شد

عضو ناظر شورای عالی بورس اوراق بهادار گفت: در جلسه شورای عالی بورس، عضو ناظر شورا، نماینده دادستانی و نماینده بانک مرکزی، به عنوان اعضای اصلی، همگی مخالف انتخاب فردی بدون تجربه لازم در بازار سرمایه، به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بودند اما گویا، هیچ انتخابی دیگری در میان نبود.

نگرانی‌ها برای بازار سرمایه جدی تر شد

محسن علیزاده، عضو ناظر شورای عالی بورس اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در این باره اظهار داشت: عضو ناظر شورای عالی بورس، نماینده دادستانی (دارای حق رای) و نماینده بانک مرکزی(دارای حق رای) به عنوان مخالفان انتخاب رئیس سازمان بورس، معتقد بودند که فردی که برای تصدی گری نهاد نظارتی بازار سرمایه انتخاب می‌شود، باید حتما تجربه لازم را در این زمینه داشته باشد، اما مسئله‌ای که امروز در شورای عالی بورس اتفاق افتاد این بود که یک نفر به عنوان کاندید ریاست سازمان بورس معرفی شد و همه اعضا، غیر از عضو ناظر مجلس، نماینده بانک مرکزی و نماینده دادستانی، به شخص مورد نظر رأی مثبت دادند.

علیزاده ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان و وکلای مردم رسالت داریم که به طور جد، به هر اتفاقی که در بازار سرمایه پدیدار می‌شود، رسیدگی کنیم و متاسفانه باید گفت که در شورای عالی بورس هیچ تصمیمی برای بهبود وضعیت بازار سرمایه گرفته نمی‌شود.

عضو ناظر شورای عالی بورس در ادامه بیان داشت: برای مثال امروز در شورای عالی بورس 10 دستور جلسه برای بررسی وضعیت بازار سرمایه داشتیم که هیچ کدام از آنها قرائت نشد و کل محور جلسه، انتخاب رئیس سازمان بورس بود.

وی ادامه داد: این مسئله یک ضعف بزرگ در شورای عالی بورس قلمداد می‌شود . من به عنوان عضو ناظر شورای عالی بورس در این باره اعتراض کتبی و شفاهی خود را ارائه خواهم داد. یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروز به دنبال حل آن هستیم، توسعه بازار سرمایه و رفع مشکلات آن است، اما این دغدغه و اولویت در شورای عالی بورس احساس نمی‌شود.

علیزاده گفت: امروز یکی از دستورهای جلسه شورای عالی بورس تحلیل بازار بود. این در حالی است که امروز 441 نماد با صف فروش همراه بودند و می‌بایست در جلسه امروز شورا، به آن رسیدگی می‌شد، اما این اتفاق روی نداد.

وی با طرح این پرسش که چرا در باره سرمایه‌های مردم در این شورا بحثی صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: من به عنوان عضو ناظر شورای عالی بورس اعلام می‌کنم، مسئله‌ای که در این شورا مورد بحث قرار نمی‌گیرد، دغدغه های مردم و وضعیت نامناسب بازار سرمایه است و برای این که این موضوع را دنبال کنم، حتما از تمامی ابزارهای نظارتی با قدرت و جدیت و فوریت استفاده خواهم کرد.

علیزاده همچنین گفت: شورای عالی بورس به جای این که در مورد سهام عدالت مردم که در برگیری زیادی دارد،‌به فکر این هستند که امروز کی رئیس یا چه کسی معاون می‌شود و مسایل اصلی مردم مورد غفلت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن