اقتصادی

نگرانی از عرضه نفت در پساکرونا به دلیل افت سرمایه گذاری به کمترین میزان 10 سال اخیر

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۹ – ۰۱:۲۶ نگرانی از عرضه نفت در پساکرونا به دلیل افت سرمایه گذاری به کمترین میزان 10 سال اخیر

تحلیلگران هشدار می‌دهند که کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت باعث می‌شود پس از بهبود تقاضا در دوران پساکرونا عرضه نفت پاسخگوی تقاضای جهان نباشد.

نگرانی از عرضه نفت در پساکرونا به دلیل افت سرمایه گذاری به کمترین میزان 10 سال اخیر

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، تعدادی از کارشناسان و نیز آژانس‌های بین‌المللی هشدار می‌دهند که احتمالاً جهان با کمبود نفت مواجه شود چرا که بالاخره تقاضای نفت پس از بهبود بیماری کووید 19 در اواخر 2022 یا 2023 بهبود می یابد.

سال گذشته بیماری همه‌گیر کووید 19 باعث افت تقاضای جهانی نفت شد و پیش‌بینی می‌شود حداقل تا یک سال و نیم دیگر به سطح دوره پیش از همه‌گیری کووید 19 برنگردد.

بیماری کرونا همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه نفت را نیز کاهش داده است به طوری که تولیدکنندگان نفت شیل و شرکت‌های بزرگ نفتی در آستانه افت قیمت‌ها سرمایه‌گذاری‌های خود را نیز کاهش دادند.

تحلیلگران هشدار دادند: در حال حاضر سرمایه‌گذاری در نفت به کمترین میزان یک دهه گذشته رسیده و در صورتی که صنایع سرمایه‌های این بخش را در سال‌های آتی تقویت نکنند بازار نفت می‌تواند پس از بهبود تقاضای جهانی با مشکلات عرضه مواجه شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان هفت گردون بیمه رازی زمزم بایا لاستیک بارز بیمه البرز رسپینا سفر می ایران فان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن