اجتماعی

نگفتم خانواده‌ها برای حضور فرزندان در مدرسه تضمین دهند/ برخی جریان‌ها نمی‌خواهند سال تحصیلی برگزار شود

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۰:۰۲ نگفتم خانواده‌ها برای حضور فرزندان در مدرسه تضمین دهند/ برخی جریان‌ها نمی‌خواهند سال تحصیلی برگزار شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها بیایند مدرسه فرزندشان را ببینند و به مدارس گفتیم همه اقدامات با مشارکت خانواده‌ها باشد.

نگفتم خانواده‌ها برای حضور فرزندان در مدرسه تضمین دهند/ برخی جریان‌ها نمی‌خواهند سال تحصیلی برگزار شود

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در شبکه خبر اظهار کرد: ما تابع ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت هستیم و بر اساس تشخیص آنها فعالیت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «چرا ستاد کرونا نماز جمعه را اجازه نداد که برگزار شود و اکنون برای بازگشایی مدارس موافق است؟» ادامه داد: تناقضی وجود ندارد؛ برگزاری کلاس با 10 نفر با برگزاری اجتماع فرق می کند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اصل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، گفت: امتحانات شهریور تازه تمام شده است و امتحانات پایه دوازدهم هم به خوبی برگزار شد؛ به نظرم داوری ما در مورد بچه‌هایمان داوری دقیقی نیست.

وی در خصوص آماده شدن مدارس برای حضور دانش‌آموزان، با بیان اینکه تمام تابستان فرصت داشتیم که سرویس‌های بهداشتی مدارس را اصلاح کنیم، گفت: در این راستا 100 میلیارد تومان در سال تحصیلی گذشته و 30 میلیارد تومان هم اخیرا ابلاغ کردیم؛ البته یادمان نرود آینده کرونا نامشخص است و ما باید بتوانیم در عین ادامه زندگی، پروتکل‌ها را رعایت کنیم.

* خانواده‌ها بیایند مدرسه فرزندشان را ببینند

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مطالعات دنیا نشان داده است که فاصله طولانی معلمان با مدرسه، باعث فشارهایی روحی و روانی در دانش‌آموزان می‌شود؛ البته تجارب و اتفاقات را دائما رصد می‌کنیم و اگر نیاز به تغییر در رویه‌ها باشد، انجام می‌دهیم.

وی افزود: فرصت می‌دهیم خانواده‌ها بیایند مدرسه فرزندشان را ببینند و به مدارس گفتیم همه اقدامات با مشارکت خانواده‌ها باشد و مطمئن هستیم که با خانواده‌ها به تفاهم می‌رسیم.

حاجی میرزایی در پاسخ به این پرسش که «آیا حضور دانش آموزان در مدارس اجباری است؟»، گفت: گفتیم مدارس آماده ارائه خدمات است و می‌گوییم که خانواده‌ها بیایند مدرسه فرزندشان را ببینند تا نگرانی‌شان برطرف شود و در هفته اول با مدارا با خانواده‌ها طی می‌کنیم.

وی افزود: 116 هزار مدرسه داریم و در تنوع جغرافیایی، گسترده شده است ولی وقتی تجارب کشورهای دیگر را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که رجحان حضوری در کشورهای مختلف هست.

* حضوری شدن مدارس مصوبه ستاد نیست اما مغایر آن هم نیست

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه موظف هستیم که آموزش دهیم و ستاد کرونا گفته است که در 15 شهریور سال تحصیلی را آغاز کنید، اظهار کرد: 15 شهریور روز شروع مدرسه است و اولویت با آموزش حضوری است و اگر پروتکل‌ها اجازه دهد، آموزش حضوری است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا حضوری بودن مدارس بر اساس مصوبه ستاد کروناست؟»، گفت: مصوبه ستاد نیست اما مغایر مصوبه ستاد نیست.

حاجی‌میرزایی در پاسخ به این پرسش که «آیا با ستاد کرونای تهران جلسه داشتید و آیا رئیس ستاد موافق بازگشایی مدارس است؟»، بیان کرد: موظف نیستیم با ستاد تهران جلسه داشته باشیم اما در جلسه ستاد ملی کرونا، رئیس ستاد تهران حضور داشت و ایشان موافق بود.

* ما اعلام نکردیم که خانواده‌ها برای حضور فرزندشان در مدرسه تضمین دهند

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگه تعهد حضور دانش‌آموزان در مدرسه و موضوع بیمه مسؤولیت مدنی، گفت: قطعا درست نیست. اینها فضاسازی‌های رسانه‌ای است و در فضای مجازی، کارهای جعلی انجام می شود. این موضوع که دانش‌آموزان با خانواده به مدرسه بیایند یا تضمین دهند را ما اعلام نکردیم.

وی در واکنش به این پرسش که اگر بچه‌ها دچار بیماری شوند، چه کسی پاسخگوست؟»، اظهار کرد: اگر جایی پروتکل رعایت نشود، کسانی که رعایت نکردند، ضامن هستند و به خانواده‌ها گفتیم که نظارت کنند.

* رعایت پروتکل‌ها برای مدیر مدرسه الزامی است

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: رعایت پروتکل‌ها برای مدیر مدرسه الزامی است و حتما اعمال می‌کند. مواردی که مطرح می‌‌شود برای ایجاد وحشت در ذهن خانواده‌ها و معلمان است و کار جریان‌هایی است که تمایل ندارند امسال، سال تحصیلی برگزار شود.

وی تأکید کرد: هر وقت پروتکل‌ها بگوید که به دلیل شیوع گسترده، مدارس تعطیل شود یا شرایط نگران کننده است، مدارس را تعطیل می‌کنیم.

ادامه دارد

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن