سیاسی

نیک‌بین: مماشات با گرگی مثل آمریکا ستم به ملت است

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ – ۰۷:۱۲ نیک‌بین: مماشات با گرگی مثل آمریکا ستم به ملت است

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه مماشات با گرگی مثل آمریکا ستم به ملت است، گفت: تجربه چند دهه قبل غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را به ما ثابت کرده و اجرای تعهدات ما در برجام زمانی خواهد بود که طرف غربی و از جمله ‌آمریکا هم به تعهداتشان عمل کنند.

نیک‌بین: مماشات با گرگی مثل آمریکا ستم به ملت است

حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به مصوبه مجلس برای لغو اجرای پروتکل الحاقی در قالب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت:‌ این مصوبه نماد یک رفتار انقلابی است که باید به طور جد اجرا شود.

وی افزود: تجربه سال‌های پس از پیروزی انقلاب و حتی پس از آن نشان داده که آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست و مماشات با گرگی مثل آمریکا ستم به ملت است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: سَبُعیت بخش جدایی‌ناپذیر از سیاست غرب است و ما باید بدانیم که آنها همواره این رویه را در روابط سیاسی خود در دستورکار دارند.

نیک‌بین خاطرنشان کرد: در ماجرای برجام هم در این چند سال تجربه شد که آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند و دیدیم که آنها به تعهدات خود در قالب این توافق‌نامه عمل نکردند.

وی افزود: به هیچ وجه نباید به حرف و حتی امضاهای مقامات غربی اعتماد کرد و ازسرگیری انجام تعهدات ایران در برجام زمانی خواهد بود که آمریکا و اروپا هم به تعهداتشان در برجام عمل کنند و تحریم‌های بانکی، نفتی و… در قالب برجام را بردارند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: لغو اجرای پروتکل الحاقی و ازسرگیری غنی‌سازی 20 درصد از سوی جمهوری اسلامی کاملا به طور قانونی است و هیچ مغایرتی با برجام ندارد؛ چراکه در بندهای 36 و 37 این معاهده این حق برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ دانسته شده که چنانچه طرف‌های دیگر معاهده به تعهداتشان عمل نکنند ایران نیز می‌تواند اجرای تعهداتش را متوقف کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز ارم کیش هفت گردون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز ارم کیش

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن