سیاسی

نیک بین: هر چه زودتر طرح شفافیت آراء در مجلس تصویب شود/قالیباف: شفافیت رویکرد اساسی مجلس یازدهم است

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۰:۵۵ نیک بین: هر چه زودتر طرح شفافیت آراء در مجلس تصویب شود/قالیباف: شفافیت رویکرد اساسی مجلس یازدهم است

رئیس مجلس در پاسخ به اظهارات نماینده کاشمر در مجلس و انتقاد وی از در دستور قرار نگرفتن طرح شفافیت آرا، گفت: طرح شفافیت آرا نمایندگان در کمیسیون آئین‌نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و کلیات آن رأی آورده است.

نیک بین: هر چه زودتر طرح شفافیت آراء در مجلس تصویب شود/قالیباف: شفافیت رویکرد اساسی مجلس یازدهم است

جواد نیک‌بین نماینده کاشمر در مجلس امروز (چهارشنبه 29 مرداد) در صحن علنی مجلس طی تذکری به استناد ماده اصل سوم قانون اساسی اظهار داشت: اینکه یک طرح و لایحه به کمیسیون برگردد و یک ماه معطل شود و میلیاردها تومان به کشور ضرر وارد شود به این دلیل است که ما به اصل سوم قانون اساسی مورد دوم و هشتم عمل نمی‌کنیم.

وی افزود: مورد دوم اصل 3 قانون اساسی می‌گوید که بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی در همه زمینه‌ها و ماده هشتم نیز در مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی تأکید دارد بنابر این تا وقتی شفافیت آراء در مجلس مصوب نشود قطعاً‌ مردم مشارکت عامه در تعیین سرنوشت خود ندارند یعنی نمی‌توانند بر من و شما نظارت کنند.وقتی نمی‌دانند نیک‌بین به چه طرح و لایحه‌ای رأی داده است و چرا در این رأی‌گیری مشارکت نکرده است طبیعی است که مشارکت عامه‌ای نیز وجود ندارد.

نماینده کاشمر در مجلس از رئیس مجلس خواست که هر چه زودتر طرح شفافیت آراء را مصوب کند تا مردم بدانند که شخصی همچون نیک‌بین چرا در رأی‌گیری شرکت نکرده راه می‌رود به حرف‌ها گوش نمی‌کند یک گوشه چای می‌خورد و یا یک گوشه گعده می‌گیرد، وقتی مجلس اینگونه اداره شود و نمایندگان مشارکت نکنند چنین خسارت‌های بزرگی به کشور وارد می‌شود.

وی درباره قرارداد ویلموتس سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار کرد:‌قرارداد برجام فوتبالی منعقد شده است و عدم شفافیت سبب شده ده‌ها میلیارد از بودجه ملی کشور برداشته و به کشور ضرر وارد شود لذا دو برابر بودجه بیماری‌های خاص را به یک سرمربی می‌دهند و جریمه هم می‌شویم و در نهایت ایران محکوم هم می‌شود بنابر این بحث شفافیت آراء هر چه زودتر در مجلس مصوب کنید تا نمایندگان اینگونه در صحن راه نروند و هر کاری دوست داشتند انجام دهند.

به گزارش فارس، قالیباف در پاسخ به تذکر نیک‌بین اظهار داشت:‌ طرح شفافیت آرا نمایندگان در کمیسیون آئین‌نامه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و کلیات آن رأی آورده است و بر اساس ماده 142 به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع داده شده تا موضوع دقیق‌تر و کامل‌تر آماده شود.

وی گفت: همانگونه که از ابتدای مجلس یازدهم گفته شد یکی از رویکردهای اساسی مجلس یازدهم و خواست نمایندگان مردم بحث شفافیت است و این از اولویت‌های مجلس است و در دستور کار است و پس از بررسی مرکز پژوهش‌های مجلس در کمترین زمان ممکن به صحن مجلس ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن