سیاسی

هدف راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی نیست

سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۲۵ هدف راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی نیست

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با بیان اینکه هدف راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی نیست، گفت: یکی از مهمترین مزایای شبکه ملی اطلاعات ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

هدف راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی نیست

مقصود دَرودی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی گفت: با نگاهی به بیانات رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته پی می بریم که اولین دغدغه و مطالبه ایشان در موضوع شبکه ملی اطلاعات به سال ۱۳۷۹ برمی‌گردد.

وی ادامه داد: بر همین اساس اولین سند مکتوبی که برای این موضوع نوشته شده در سال ۸۴ ایراد شده اما از سال ۸۴ تا به امروز عملاً هیچ اقدام عملیاتی در راستای پیاده سازی این طرح روی زمین ننشسته و مشاهده کردیم که اخیرا مقام معظم رهبری در سخنرانی خودشان دوباره به بحث فضای مجازی اشاره کرده و فرمودند فضای مجازی از بیرون مدیریت می شود و از داخل اهتمام لازم به خرج داده نمی شود. اینجا باید از آقای جهرمی پرسید در طول این سال‌ها چه کاری واجب‌تر از پیگیری مطالبه رهبر معظم انقلاب را پیش می‌بردند؟

درودی تصریح کرد: همچنین مقام معظم رهبری در سال ۹۶ هم فرمودند آنچه از همه مهمتر است شبکه ملی اطلاعات است. آقای آذری جهرمی با قول پیاده سازی این شبکه وزیر شد اما در سال آخر این دولت هنوز اقدام عملیاتی در راستای پیاده سازی این طرح مشاهده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: با مطرح شدن موضوع سر و صداهای زیادی در کشور اتفاق افتاد. جریان تحریف کار رسانه‌ای خودش را روی این موضوع شروع کرد و تخریب نظام را از دروازه شبکه ملی اطلاعات پیگیری کرد و می‌کند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی یادآور شد: برای تبیین این موضوع باید ابتدا درک کنیم که جنگ امروز ما یک جنگ تمام عیار هیبریدی است که در حوزه جنگ شناختی ما بسیار عقب هستیم و دشمن در این فضا مانور زیادی می دهد.

درودی گفت: در حوزه جنگ شناختی بحث امنیت داده ( data protection) از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه دشمن اطلاعات بیشتر و جزئی تری از ما داشته باشد می تواند آسیب های جدی تری دارد کند که در حال حاضر با عدم این شبکه در ایران این اطلاعات به راحتی در اختیار دشمن قرار داده می شود. دشمن از روی دیتا های مردم و کشورمان به داده کاوی آن ها می‌پردازد و ذائقه ملت ما را شناسایی می کند سپس با مدل سازی شناختی بر روی مردم و ایجاد بسترهای عملیاتی در فضای مجازی به ذائقه سازی روی می آورد و فرهنگ و سیاست و…. را مورد هدف قرار می دهد و به مقصود خود می‌رسد.

وی افزود: اما شبکه ملی اطلاعات به چه معناست؟ شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع اینترنت جهانی نیست و یک شبکه کاملا مستقل از اینترنت جهانی تعریف می‌شود. در تعریف این شبکه گفته شده به عنوان زیرساخت ارتباطی فضای مجازی کشور شبکه های مبتنی بر قرارداد اینترنت و مراکز داده است به صورتی که درخواست‌های دسترسی داخلی برای اخذ اطلاعاتی که در مراکز داده های داخلی نگهداری می شود به هیچ وجه از طریق خارج کشور مسیریابی نشود پس می بینیم که با وجود شبکه ملی اطلاعات اینترنت جهانی کشور دچار هیچ خللی نمی‌شود و هدف آن مسدود سازی شبکه های اجتماعی نخواهد بود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که کشورهایی هستند که شبکه ملی اینترنت دارند. آمریکا به عنوان کشوری که مدیریت اینترنت جهان را در دست دارد اولین کشوری است که صاحب شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۹۹۱ شده است، همچنین انگلیس و رژیم صهیونیستی هم به عنوان کشورهای بعدی دارای شبکه ملی اطلاعات شده اند. می‌توان گفت تقریباً تمام کشورهای پیشرفته از لحاظ اینترنت دارای شبکه ملی اطلاعات هستند از قبیل کشورهایی چون چین کره جنوبی و کشورهای اروپایی حتی برخی از کشورها مانند کویت استرالیا و رواندا نیز دارای این شبکه هستند.

درودی ادامه داد: نکته بعدی این که در تمام دنیا شبکه ملی اطلاعات ذیل سازمان های نظامی آن کشور قرار دارد. در آمریکا این شبکه ذیل قسمت فوق سری و امنیتی این کشور انجام وظیفه می‌کند و در انگلیس و رژیم صهیونیستی زیرشاخه وزارت دفاع تعریف می شود. اهمیت وجود این شبکه در هر کشوری زمانی مشخص می‌شود که به سخنرانی ترزا می در داووس 2018 اشاره کنیم. او در این سخنرانی با بیان اینکه باید اینترنتی قرار دهیم که توسط دولت ها و کشورها مدیریت بشود پشت پرده های جاسوسی از اطلاعات توسط کشورها را نشان داد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مزایای شبکه ملی اطلاعات ایجاد اشتغال و کارآفرینی است. با صرفه جویی در خرید پهنای باند از خارج از کشور و فراهم کردن آن در ایران می توان در سال جهش تولید شغل ایجاد کرد. هم چنین با وجود این شبکه درآمد صاحبان استارت آپ ها و همچنین تولید کنندگان محتوا و مدیران وب سایت ها افزایش می یابد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: پیش بینی شده است که این شبکه می تواند تا 200 هزار شغل مستقیم ایجاد کند. همچنین امنیت اطلاعات مردم ایران در داخل کشور نگهداری می‌شود و از سواستفاده دشمنان جلوگیری می‌شود. امیدواریم که شبکه ملی اطلاعات هر چه زودتر در ایران راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر k م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن