اقتصادی

هر اونس طلا 1880 دلار

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ – ۰۰:۰۴ هر اونس طلا 1880 دلار

قیمت طلا در بازارهای جهانی در بازه محدودی در نوسان است و هر اونس از این فلز 1880.17 دلار فروخته شد.

هر اونس طلا 1880 دلار

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت نگرانی از شیوع کرونا و نگرانی در مورد عرضه واکسن کرونا، در بازه محدودی در نوسان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.34 دلار افزایش اما طی هفته به علت کم شدت از جذابیتش به علت اثربخشی مثبت واکسن کرونا، 3.7 درصد کاهش یافت و در آستانه ثبت بدترین عملکرد هفتگی از ماه سپتامبر تاکنون است.

شیائو فوف تحلیلگر بانک بین المللی چین گفت: «قیمت طلا به دلیل اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هنوز در حال افزایش است، بهبود یافت. خوش بینی بازار در مورد واکسن و احساس ریسک پذیری از بین رفته است.»

«در سه ماه آینده و حتی در سال 2021، تنها تعداد محدودی واکسن تولید می‌شود، اما شرکت‌های دیگر نیز می‌توانند تولید واکسن را جبران کنند. همچنین می‌تواند عوامل دیگری نظیر جهش ویروس وجود داشته باشد که نیاز به واکسن جدید خواهد داشت.»

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه پس از اینکه شرکت فایزر و بایون تک اعلام کردند میزان اثربخشی واکنس این شرکت ها در آزمایش‌های اولیه بیش از 90 درصد بوده است، 4.6 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از 11 آگوست به شمار می‌رود.

جی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اتحادیه اروپا گفتند، اقتصاد هنوز در زمان سختی قرار دارد، حتی اگر با توسعه واکسن کرونا، دلایلی برای برخی خوش بینی‌ها بیشتر وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن