اجتماعی

هر چه باور‌های مذهبی قوی‌تر باشد، وقوع جرم کمتر می‌شود

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۰۷ هر چه باور‌های مذهبی قوی‌تر باشد، وقوع جرم کمتر می‌شود

در بازدید رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران از ندامتگاه تهران بزرگ راه‌های همکاری و کمک به اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی مورد بررسی قرار گرفت.

هر چه باور‌های مذهبی قوی‌تر باشد، وقوع جرم کمتر می‌شود

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، سیدحشمت‌الله حیات‌الغیب در بازدید مسعود شفیعی از ندامتگاه تهران بزرگ گفت: هر چه اعتقاد و باور‌های مذهبی قوی‌تر باشد، وقوع جرم کمتر می‌شود و هرچه تحصیلات عالی‌تر باشد جرم و بزه نیز کاهش می‌یابد.

مدیرکل زندان‌های استان تهران تاکید کرد: بنا بر تحقیقات انجام شده، ماه محرم باعث می‌شود بیشتر افراد از بروز رفتار‌هایی که با ارزش‌های بزرگ این ماه مغایرت دارد، دوری کنند و این رفتار ناشی از سرشت درونی و اعتقادات دینی و مذهبی است و در این ایام تقویت می‌شود.

حیات‌الغیب افزود: زمان‌ها و مناسبت‌های مذهبی تأثیر شگفتی در نحوه برخورد‌های اجتماعی دارد و حتی کسانی که اعتقادات مذهبی ضعیفتری دارند، در برخی زمان‌ها مانند ماه‌های رمضان و محرم از رفتار بهتری نسبت به ماه‌های دیگر برخوردار هستند.

وی اظهار امیدواری کرد با مشارکت تمام ارگان‌ها و نهاد‌های شهری، شاهد گسترش و توسعه توانمندی‌های فرهنگی و رفاهی زندان‌ها جهت بازگشت سالم مددجویان به جامعه و پیشگیری از تکرار جرم باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران ضمن شرکت در مراسم عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) که توسط مددجویان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده بود، از آشپزخانه صنعتی مرکزی، سالن‌های ملاقات سه گانه، خوابگاه‌ها و پروژه‌های عمرانی تازه تاسیس ندامتگاه بازدید کرد.

همچنین در ادامه بازدید، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: بحمداله فرهنگ حضور مردم، اندیشمندان و مسئولان شهری در عرصه کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان توسعه یافته و اقدامات مفیدی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: جرم و ارتکاب جرم دو پدیده‌ای هستند که در همه جای دنیا در حال اتفاق افتادن است و توجه نظام جمهوری اسلامی به کرامت و تکریم شخصیت انسان بر اساس برنامه‌های دینی صورت می‌گیرد.

مسعود شفیعی در پایان این بازدید که علی رستمی معاون اداری مالی زندان‌های استان تهران و علی چهارمحالی مدیر ندامتگاه نیز حضور داشتند، با اعلام خرسندی از روند اقدامات انجام شده به ویژه در بخش‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی، تربیتی و عمرانی در خصوص توجه به اختصاص بودجه‌های رفاهی برای مددجویان و نیز کارکنان زندان‌های استان تهران که در شرایط سخت خدمت در زندان با تمام قوا در مقابل ورود ویروس کرونا ایستاده اند، قول مساعد همکاری داد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن