فرهنگ و هنر

هر کوچه یک حسینیه با رضا نریمانی +عکس

کوچه و خیابان‌های این شهر هم ذکر مصیبت گرفته‌اند

این بار با هشتک #هرکوچه ­_یک_حسینیه به میدان آمدند و در نخستین اقدام در شهر شهیدان، شب گذشته سید رضا نریمانی از مداحان اصفهانی، در کوچه شهید قوچانی و پشت درب منزل ایشان، اقدام به روضه‌خوانی کرد.

به گزارش مشرق، شیعه یک ماه چشم به راه ماه‌های قمری می‌دوزد تا روی ماه محرم را از دور ببیند و در مقدمش خانه، کوچه، محله و شهر خود را سیاه‌پوش کند و تکیه و علم برپاکند و پیراهن مشکی را به تن کند چراکه محبت امام حسین (ع) ریشه در جان و قلب مؤمن دارد و مایه آرامش روح و تن اوست، قصه عاشورا خواب غفلت را از چشمان آدمیان می‌رباید و پویایی حرکت به زندگی‌ها می‌بخشد.

بیشتر بخوانید:

عکس/ حسینیه‌ای برای رهگذران

ابتکار جالب هیئت گردان عمار در محرم +عکس

تصویری از حال و هوا محرم در حرم مطهر امامین کاظمین(ع) +عکس

کرونا تنها می‌تواند شرایط عزاداری را تغییر دهد چراکه اولین حسینیه و تکیه هر فرد، قلب اوست که حرم الهی است، به همین جهت و با توجه به شرایط ویژه کشور و البته برخی بی‌تدبیری‌ها، امید مردم از بعضی مسؤولان ناامید شد، آن‌هم وقتی‌که دو روز مانده با آغاز محرم، علی‌رغم اعلام قبلی، برگزاری مراسم‌های محرم در مکان‌های سربسته حتی با ارتفاع سقف ۶ متر هم ممنوع شد.

اما از آنجایی که شور حسینی در دل بچه شیعه نهفته است، امید است عاشقان مکتب عاشورا پر شعر و شورترین محرم قرن را رقم بزنند، که اگرچه نوای این شور و شعور طی این دور روز با برپایی حسینیه و تکیه‌های خیابانی است در شهر پیچیده است و کوچه‌ها و خیابان‌ها هم روضه‌خوان اباعبدالله (ع) شده‌اند.

مردم و دل‌سوختگان حسینی که از پیش‌تر با #هرخانه_یک_حسینیه فعالیت می‌کردند، این بار با هشتک #هرکوچه ­_یک_حسینیه به میدان آمدند و در نخستین اقدام در شهر شهیدان، شب گذشته سید رضا نریمانی از مداحان اصفهانی، در کوچه شهید قوچانی و پشت درب منزل ایشان، اقدام به روضه‌خوانی کرد.

و این داستان روزها و ماه‌ و سال‌ها ادامه خواهد داشت و نوای یا حسین(ع) در کوی و برزن این شهر خواهد پیچید همانطور که از ۱۴۰۰ سال پیش تا کنون چنین بوده است؛ پرچم این هیأت خانه به خانه و کوچه به کوچه خواهد رفت همانطور که عصر امروز به منزل شهیدان علی، اصغر و محمد جان‌نثاری می‌رسد تا عاشقان حسین (ع) و رسمش هم‌نوا با زمین و آسمان در سوگ دردانه ختم المرسلین به عزا بنشینند.

منبع: فارس

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن