اقتصادی

هزاران حساب کاربری شامل نهاد مالیاتی کانادا هدف حملات سایبری قرار گرفت

يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۲۶ هزاران حساب کاربری شامل نهاد مالیاتی کانادا هدف حملات سایبری قرار گرفت

مقام‌های کانادا اعلام کردند، هزاران حساب کاربری دولتی و سرویس «جی‌سی‌کی»(GCKey) که سامانه دولت برای احراز هویت و ارائه خدمات دسترسی ایمن است، اخیرا هدف حملات سایبری قرار گرفت.

هزاران حساب کاربری شامل نهاد مالیاتی کانادا هدف حملات سایبری قرار گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته مقام‌های کانادا هکرهای ناشناس به هزاران حساب‌ کاربری نهادهای دولتی سرویس دهنده خدمات اینترنتی حمله سایبری کردند.

بنا بر گزاری خبرگزاری فرانسه، هزاران حساب کاربری نهادهای دولتی سرویس دهنده خدمات اینترنتی در کانادا اخیرا هدف حملات سایبری قرار گرفتند.

مقام‌های کانادا خبر دادند که هدف اصلی این حملات سایبری، سرویس «جی‌سی‌کی»(GCKey) که سامانه دولت این کشور برای احراز هویت و ارائه خدمات دسترسی ایمن در اینترنت است، بود.

«جی‌سی‌کی» از سپتامبر ۲۰۱۲ عملیاتی شده و به نهادهای دولتی و همچنین مردم این کشور در حال ارائه خدمات است.

بنا بر اعلام دبیرهیات مدیره خزانه‌داری کانادا، این حمله در حالی انجام شد که حدود 30 اداره و نهاد دولت فدرال و همچنین حساب‌های «آژانس درآمد کانادا» از خدمات جی‌سی‌کی استفاده می‌کردند.

آژانس درامد کانادا یک نهاد وابسته به دولت فدرال است که یکی از وظایف آن جمع آوری مالیات در این کشور است.

به گفته مقام‌های کانادا، از طریق کلاهبرداری نام کاربری و گذر واژه های ۹۰۴۱ صاحب سرویس خدمات به سرقت رفت و عاملان این حملات سایبری تلاش کردند از طریق آنها به نهادهای دولتی دسترسی پیدا کنند.

طبق روایت مسئولان دولتی کانادا، آنها همه حساب‌های کاربری هدف حملات این حملات سایبری را حذف کردند.

به گفته آنها، به منظور حفاظت از اطلاعات مالیات دهندگان کانادایی حساب کاربری حدود ۵۵۰۰ دارنده حساب آژانس درآمد کانادا هم تعلیق شده است.

دولت و پلیس فدرال کانادا تحقیقات درباره این حملات سایبری را اغاز کردند تا مشخص کنند اطلاعات خصوصی کس یا نهادی افشا شده و آیا اطلاعاتی از حساب‌های کاربری هدف این حملات سایبری ربوده شده است.

طبق گزارش‌ها، پیش از این تعدادی از مردم کانادا از ابتدای ماه جاری میلادی (آگوست) از ایجاد تغییراتی در حساب‌های کاربری آنها در آژانس درآمد کانادا خبر داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن