اقتصادی

هشدار آبگرفتگی در 10 استان/ضرورت برداشت سریع برخی محصولات کشاورزی

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۵۳ هشدار آبگرفتگی در 10 استان/ضرورت برداشت سریع برخی محصولات کشاورزی

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: 2 روز آینده در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرقی خوزستان، غرب اصفهان، لرستان، ایلام، همدان، کرمانشاه، کردستان و برخی نقاط آذربایجان غربی، رگبار باران و رعدبرق گاهی با تندباد لحظه ای پیش بینی می شود.

هشدار آبگرفتگی در 10 استان/ضرورت برداشت سریع برخی محصولات کشاورزی

امیرحسین نقشینه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و گلستان پدیده غالب است.

وی ادامه داد: روز سه شنبه ۱۱ شهریور و چهارشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و برخی نقاط غرب و شمال غرب کشور، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در این مدت بیشترین میزان بارش در شمال استان‌ چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، جنوب شرق لرستان و ارتفاعات شمال شرق خوزستان خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز سه شنبه 99/06/11 تا چهارشنبه، در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال شرقی خوزستان، غرب اصفهان، لرستان، ایلام، همدان، کرمانشاه، کردستان و برخی مناطق آذربایجان غربی، رگبار باران و رعدبرق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای پیش بینی می شود و احتمال برخورد صاعقه، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و احتمال آبگرفتگی وجود دارد که توصیه می شود احتیاط در تردد، چرای دام و اتراق در بستر و حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، کنترل و بازگشایی آبروها، برداشت سریع محصولات بادام و تمهیدات لازم برای محصولات کشاورزی دپو شده در فضای باز، در دستور کار باشد.

نقشینه بیان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری در برخی مناطق ساحلی خزر، دامنه‌های البرز غربی و برخی نقاط غرب و شمال غرب کشور، بارش داریم.

وی اضافه کرد: در پنج روز آینده پدیده غالب در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید گاهی گرد و خاک خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا روز پنج شنبه ادامه دارد و روز جمعه آسمان تهران نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده خواهد بود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۰ و ۲۰ درجه خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: ‌آسمان تهران امروز دوشنبه 10 شهریور قسمتی ابری است، جهت باد امروز در تهران، جنوبی و سرعت باد 14 کیلومتر است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10کیلومتر و نم نسبی 23 درصد است.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن