اقتصادی

هشدار آبگرفتگی معابر در مازندران و ارتفاعات البرز/باد با سرعت 50 کیلومتر در هرمزگان و سیستان

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۴۲ هشدار آبگرفتگی معابر در مازندران و ارتفاعات البرز/باد با سرعت 50 کیلومتر در هرمزگان و سیستان

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا جمعه هفته جاری ‌وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی با سرعت 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت در ‌مناطق شرقی استان هرمزگان و نوار جنوب غربی سیستان و بلوچستان‌ پیش‌بینی می‌شود.

هشدار آبگرفتگی معابر در مازندران و ارتفاعات البرز/باد با سرعت 50 کیلومتر در هرمزگان و سیستان

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در سه روز آینده در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات غرب مازندران، برخی نقاط گیلان و اردبیل بارش پیش‌بینی می‌شود که در غرب گیلان از شدت بیشتری برخوردار است.

وی اظهار کرد:‌ از امروز تا پایان هفته در شرق و جنوب شرقی کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، شرق‌ کرمان و شرق هرمزگان، وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک داریم همچنین دریای خزر از فردا تا جمعه مواج است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز جمعه ۲۸ شهریور جوی پایدار در کشور حاکم است و شنبه ۲۹ شهریور در برخی نقاط گیلان و اردبیل و ارتفاعات غرب مازندران بارش پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اظهار کرد: از امروز تا جمعه هفته جاری ‌وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی با سرعت 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت در ‌مناطق شرقی استان هرمزگان و نوار جنوب غربی سیستان و بلوچستان‌ پیش‌بینی می‌شود که کاهش کیفیت هوا، اختلال در ترددهای جاده‌ای‌ و خطر سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در کارگاه‌های ساختمانی محتمل است بنابراین ‌توصیه می‌شود عدم حضور در فضای باز و احتیاط در تردد در دستور کار باشد.
وی بیان کرد: دمای هوا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در اردبیل و سواحل خزر ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: تا ظهر پنج‌شنبه هفته جاری در گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات استان‌های البرز و قزوین‌، احتمال آبگرفتگی معابر،‌ بالا آمدن آب رودخانه‌ها و اختلال در فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد که ‌توصیه‌ می‌شود احتیاط در تردد جاده‌ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، کنترل و بازگشایی آبروها و تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده در دستور کار باشد.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری در برخی با ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۰ و ۱۹ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن