اقتصادی

هشدار آبگرفتگی معابر و صاعقه و تگرگ در ارتفاعات برخی استان ها/ گردوخاک در شرق ادامه دارد

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۲۲:۳۴ هشدار آبگرفتگی معابر و صاعقه و تگرگ در ارتفاعات برخی استان ها/ گردوخاک در شرق ادامه دارد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت شنبه ۲۵ اردیبهشت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در استان های قم، مرکزی و اصفهان و ارتفاعات البرز و تهران پیش بینی می شود، در این راستا احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

هشدار آبگرفتگی معابر و صاعقه و تگرگ در ارتفاعات برخی استان ها/ گردوخاک در شرق ادامه دارد

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: بعد از ظهر امروز و اوایل امشب در استان های همدان، تهران، البرز، مرکزی، قم، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، فارس، غرب یزد، کرمان و ارتفاعات سمنان، مازندران و گلستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و گرد و خاک در برخی مناطق خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: این شرایط جوی روز شنبه در استان هایی که نام برده شد ادامه دارد و فقط در آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی این شرایط جوی را نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: از بعدازظهر امروز ۲۴ اردیبهشت تا اواخر وقت شنبه ۲۵ اردیبهشت رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در استان های قم، مرکزی، نیمه غربی اصفهان و ارتفاعات استان های البرز و تهران و فردا در غرب اصفهان و ارتفاعات کرمان پیش بینی می شود، در این راستا بالا آمدن ناگهانی سطح آب در رودخانه ها و مسیل ها، آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و بارش تگرگ در مناطق کوهستانی و مستعد، محتمل است.

ضیائیان اضافه کرد: در این راستا توصیه می شود پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها ، امتناع از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه در ساعات بعداز ظهر، حفظ وجمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مراتع و آمادگی سازمان ها و شهرداری ها برای آبگرفتگی معابر در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در ارتفاعات البرز مرکزی و استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود و این شرایط جوی روز دوشنبه در غرب اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی حاکم خواهد بود.

وی اظهار کرد: روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب کشور، غرب سواحل خزر و استان های واقع در دامنه های البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان اظهار داشت: امروز و فردا در شرق کشور به ویژه زابل و وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۰ و ۱۸ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن