اقتصادی

هشدار آب‌گرفتگی معابر در نوار شمالی کشور/آسمانی صاف در پایتخت در 2 روز آینده

يکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۵:۲۳ هشدار آب‌گرفتگی معابر در نوار شمالی کشور/آسمانی صاف در پایتخت در 2 روز آینده

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شرق اردبیل و فردا در غرب گیلان و شرق اردبیل، آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش‌بینی و توصیه می‌شود، در تردد جاده‌ای احتیاط شود.

هشدار آب‌گرفتگی معابر در نوار شمالی کشور/آسمانی صاف در پایتخت در 2 روز آینده

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: امروز در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، همچنین شمال آذربایجان شرقی، شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید هستیم که بیشینه بارش‌ها در استان گیلان و غرب مازندران است.

وی اضافه کرد: امروز وزش باد شدید، گاهی گرد و خاک در نوار مرزی جنوب غرب کشور پیش بینی می‌شود، همچنین در بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد داریم که این شرایط از فردا و در سه روز آینده در این مناطق به ویژه زابل شدت می‌یابد و در مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز شمال خلیج فارس مواج است و امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.

اصغری بیان کرد: روز آینده علاوه بر گیلان، مازندران و آذربایجان شرقی در استان‌های خراسان شمالی و گلستان نیز بارش باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که بیشینه بارش‌ها در شمال آذربایجان شرقی و غرب گیلان خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شرق اردبیل و روز آینده در غرب گیلان و شرق اردبیل، آب‌گرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها پیش بینی و توصیه می‌شود، در تردد جاده‌ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها احتیاط شود، بازگشایی و بررسی آب‌روها در دستور کار باشد، همچنین جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده انجام شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در شمال آذربایجان شرقی، همچنین شمال آذربایجان غربی و اردبیل پیش بینی می‌شود. در ضمن در گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در این مدت بارش پراکنده داریم.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود، که این شرایط روز دوشنبه نیز حاکم است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 31 و 19 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 44 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 4 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن