اجتماعی

هشدار به مدارس غیر دولتی و خاص/ دانش‌آموزان و خانواده‌ها از آموزش طولانی در شبکه مجازی خسته شده‌اند

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ – ۱۵:۰۵ هشدار به مدارس غیر دولتی و خاص/ دانش‌آموزان و خانواده‌ها از آموزش طولانی در شبکه مجازی خسته شده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دانش آموزان و خانواده ها از آموزش مداوم و طولانی در شبکه مجازی خسته شده اند.

هشدار به مدارس غیر دولتی و خاص/ دانش‌آموزان و خانواده‌ها از آموزش طولانی در شبکه مجازی خسته شده‌اند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پیام تصویری خطاب به مدارس خاص و غیردولتی اظهار کرد: متاسفانه مشاهده شده است که در طول ایام گذشته برخلاف دستورالعمل ارسالی که برای نحوه اداره مدارس و زمان کلاس‌های درس ارسال شد، برخی مدارس تخطی کرده‌اند و دقیقا برنامه هفتگی حضوری دانش آموزان را در فضای مجازی دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه حداکثر تدریس کلاس در آموزش مجازی یا آموزش در زمان بحران برای متوسطه اول و دوم ۳۵ دقیقه و برای دوره ابتدایی ۲۵ دقیقه است، افزود: متاسفانه بعضی مدارس و به ویژه مدارس غیردولتی به نوعی وارد رقابت شده‌اند و دانش آموزان را از ساعت یک ربع به هشت تا 14:30 یا 15 در کلاس های مجازی نگه می دارند و همچنین کلاس های فوق برنامه و کتاب های غیر درسی را در این برنامه ها قرار می دهند.

فولادوند تصریح کرد: دستورالعمل ساعت آموزش در کلاس‌های مجازی به شماره ۱۱۸۶۴۲/۷ در تاریخ ۲۷ مهر امسال به مدارس ابلاغ شده است و باید مدارس بر اساس دستورالعمل، زمان مجاز را رعایت کنند. همچنین کتب غیر درسی به هیچ عنوان نباید در این برنامه تدریس شود و تاکید بر روی برنامه درس ملی است.

فولادوند به مدارس غیر دولتی و خاص هشدار داد و افزود: مواظب سلامت دانش آموزان باشید و دانش آموزان مدت مدیدی اینگونه باید آموزش ببینند و این سبک آموزش، دانش آموزان را دچار مشکل بینایی و جسمی می کند. باید سلامت دانش آموز در اولویت باشد و باید رعایت زمان مقرر رعایت شود.

وی ادامه داد: خواهش می کنم موسسان مدارس غیر دولتی سلامتی دانش آموزان را مد نظر قرار دهند. برنامه برای ورزش صبحگاهی و برای تحرک و شادابی دانش‌آموزان داشته باشند و صرفا از طریق شاد و از طریق لایو ارائه و ارتباط با دانش آموزان داشته داشته باشند. اصل تاکید ما بر استفاده از شبکه شاد است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: این مطالبی که عرض کردم خواسته خانواده هاست. دانش آموزان و خانواده ها از آموزش مداوم و طولانی در شبکه مجازی خسته شده اند. تاکید ما این است که از محتوای درست و غنی آموزشی شبکه شاد استفاده شود و دانش آموزان را بعد از تدریس به تماشای تکرار مباحث که در برنامه آموزشی تلویزیون ترتیب داده شده ارجاع دهید و به مباحث سلامت دانش آموزان بپردازید.

انتهای پیام

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن