اقتصادی

هشدار سازمان ملل از احتمال اضافه شدن 176 میلیون نفر به قشر فقیر جهان

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۱۳ هشدار سازمان ملل از احتمال اضافه شدن 176 میلیون نفر به قشر فقیر جهان

سازمان ملل هشدار داد افت اقتصاد جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا از سال 1930 تاکنون بی‌سابقه بوده ومی‌تواند به فقیر شدن صدها میلیون در جهان منجر شود.

هشدار سازمان ملل از احتمال اضافه شدن 176 میلیون نفر به قشر فقیر جهان

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اولیور دشوتر، کارشناس حوزه فقر سازمان ملل، اعلام کرد که سقوط اقتصاد جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا از سال 1930 و رکود بزرگ اقتصادی تا کنون بی‌سابقه بوده است.

وی گفت: اقداماتی که از سوی دولت‌ها برای کمک به مردم انجام شده کافی نبوده‌اند.

این کارشناس سازمان ملل از رهبران جهان خواست تا اقدامات جدی‌تری را در راستای کاهش نابرابری و از بین بردن فقر انجام دهند.

دشوتر، که یک دانشمند بلژیکی است و به عنوان گزارشگر مخصوص فقر و حقوق بشر سازمان ملل منصوب شده می‌گوید شبکه‌های امنیت اجتماعی که در کشورها ایجاد شده‌اند پر از شکاف هستند.

وی ادامه داد اقدامات اخیری که از سوی کشورها در پیش گرفته کوتاه مدت بوده و منابع مالی تخصیص داده شده به آنها کافی نیستند و در نهایت بسیاری از مردم در دام فقر خواهند افتاد.

این کارشناس سازمان ملل هشدار داد که با در نظر گرفتن سطح درآمد پایین‌تر از 3.2 دلار در هر روز به عنوان خط فقر ممکن است طی سال جاری 176 میلیون نفر در جهان به تعداد افراد زیر خط اضافه شود.

گزارشگر ویژه سازمان ملل ادامه داد علیرغم آنکه دولت‌ها طرح‌های اجتماعی برای کمک به افراد در نظر گرفته‌اند، قشر فقیر در جهان معمولا از منافع این طرح‌ها بی‌نصیب می‌ماند، چرا که آنها سواد دیجیتال یا دسترسی به اینترنت ندارند.

دشوتر ادامه داد برخی طرح‌های کمک اقتصادی دولت‌ها در حال منقضی شدن است. بسیاری از خانواده‌های فقیر تاکنون تمام پس انداز و دارایی خود را مصرف کردند و هر چه داشتند فروخته‌اند و به همین خاطر روزهای بدتری پیش روست.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن