اجتماعی

«هفته جهانی ناشنوایان» فرصت شنیدن و گوش دادن از منظر دیگر است

پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ – ۲۳:۲۳ «هفته جهانی ناشنوایان» فرصت شنیدن و گوش دادن از منظر دیگر است

وزیر آموزش و پرورش گفت: هفته جهانی ناشنوایان فرصتی است که به شنیدن و گوش دادن از منظری دیگر نگاه کنیم.

«هفته جهانی ناشنوایان» فرصت شنیدن و گوش دادن از منظر دیگر است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: گوش دادن توانایی دریافت و درک صحیح پیام در فرآیند ارتباط است اما شنیدن صرفا توانایی درک صداست.

وی افزود: هفته جهانی ناشنوایان فرصتی است که به شنیدن و گوش دادن از منظری دیگر نگاه کنیم و برای ناشنوایان که توانایی گوش دادن آنها کم نیست، آرزوی موفقیت کنم.

به گزارش فارس، هشتم مهر هر سال برابر سی ام سپتامبر، «روز جهانی ناشنوایان» نام گذاری شده است؛ نام اصلی او جبار عسگرزاده و پدرش استاد عسگر بنا اهل رضاییه و مادرش اهل قفقاز بود؛ جبار در سال 1264 در شهر ایروان متولد شد و بعدها به مناسبت تأسیس اولین کودکستان خود در تبریز به نام «باغچه اطفال»، نام خانوادگی خود را به باغچه‌بان تغییر داد.

بین دانش‌آموزان اولین کلاس درس باغچه‌بان در کودکستان اطفال، سه کودک کرولال بودند که وجود این سه کودک موجب شد وی به فکر ایجاد مدرسه مخصوصی برای کودکان کرولال بیفتد و به دنبال این فکر در سال 1305 خورشیدی در باغچه اطفال، کلاسی برای تعلیم و تربیت کرولال‌ها تأسیس کرد.

باغچه‌بان در سال 1312 به تهران آمد و دبستان کرولال‌ها را در تهران تأسیس کرد و در همان سال دستگاهی اختراع کرد که کرولال ها از طریق دندان و حس استخوانی قادر به شنیدن می‌شدند؛ این دستگاه پس از تکمیل شدن به نام تلفن گنگ در اداره ثبت اختراعات به تاریخ 22 بهمن 1312 به شماره 118 به ثبت رسید.

وی در سال 1322 جمعیتی به نام جمعیت حمایت از کودکان کرولال را تأسیس کرد و طی سال‌ها تعلیم و تربیت به این کودکان، به روشی دست یافت که امروز آن را روش ترکیبی می‌گویند؛ باغچه بان در غروب روز چهارم آذر 1345 در سن 82 سالگی چشم از جهان فرو بست.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن