Categories: اقتصادی

هفته شگفت‌انگیز بورس/ اعتماد به بازار سرمایه ترمیم می‌شود؟

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ – ۱۲:۵۵ هفته شگفت‌انگیز بورس/ اعتماد به بازار سرمایه ترمیم می‌شود؟

بورس بعد از 3 ماه ریزش مستمر که بسیاری از افراد را با زیان بسیار زیادی مواجه کرده بود، بالاخره یک هفته سبزپوش شد تا فعالین بازار سرمایه به آینده آن خوشبین باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس تهران بعد از 3 ماه ریزش بالاخره یک هفته مثبت به خود دید و نماگر اصلی این بازار در روندی صعودی که طی 6 روز کاری که از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است، حدود 130 هزار واحد رشد داشته که شاخص کل را به عدد یک میلیون و سیصد و چهل و پنج هزار واحدی رسانده است.

بررسی نحوه داد و ستد در روزهای گذشته نشان می دهد تا حدودی اعتماد از دست رفته به بازار سرمایه در میان معامله گران حقیقی در حال بازگشت است و افزایش میزان ورود پول های حقیقی به بورس این مساله را نشان داده است.

نحوه ورود و خروج پول حقیقی به بازار نشان می دهد، معامله گران خرد به روند فعلی اعتماد کرده و می خواهند در این بازار حضور داشته باشند. البته باید در این زمینه به کاهش هیجانات نیز اشاره کرد. روند معاملات نشان می دهد برخی نمادهای غیر ارزنده تا حدودی از سبد خرید سهامداران حذف شده و این نشان می دهد سهامداران تا حدودی به سمت بلوغ حرکت کرده اند.

* رشد بازار بعد از کاهش 45 درصدی

برخی تحلیلگران بازار سرمایه روند فعلی را آغاز دور جدید رشد بورس می دانند. این تحلیلگران اصلاح بیش از 70 درصدی بورس را دلیل این موضوع می دانند. افت 45 درصدی بورس طی 3 ماه بسیاری از افراد حقیقی را تشویق به خروج از بورس کرد.

در حال حاضر بازار با یک روند مناسب در حال ادامه روند خود است. باید دید این روند می تواند همسو با بازارهای جهانی ادامه مسیر دهد و در سایه این مساله می‌توان به رشد معقول قیمت‌ها حداقل در کوتاه‌مدت امیدوار بود یا نه.

طی روزهای اخیر فشار فروش در بسیاری از گروه‌ها کاهش یافته و نمادها یا در حال نوسان بوده اند و یا صف خرید با حجم مناسب برای آنها تشکیل شده است.

* ورود قوه قضائیه و مجلس راهی برای بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمایه

ورود قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی و دخالت آنها در امور سازمان بورس در راستای برخورد با متخلفان این سازمان نیز نقش بسزایی در بازگشت اعتماد به شدت کمرنگ شده به بازار سرمایه داشته است.

جلسات متعدد نمایندگان مجلس به صورت علنی و غیرعلنی با مسوولین بازار سرمایه از وزیر اقتصاد گرفته تا رئیس سازمان بورس برای پیگیری دلایل اتفاقات 3 ماه گذشته، این حس اطمینان را در بازار پررنگ‌تر کرده است که علاوه بر دولت، سایر قوا نیز روندهای بازار سرمایه را پیگیری می کنند و این مساله نیز با برخورد با متخلفان در سازمان و شرکت های حقوقی ادامه پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار

اخبار کسب و کار

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar

Recent Posts

استخدام برنامه نویس در فارس

استخدام مهندسی محاسبه تحلیل و توسعه رایانه افزار پارس مهرما یک تیم ارائه‌دهنده خدمات مشاوره…

3 ساعت ago

استخدام کارمند اداری با حقوق تا ۱۲ میلیون در رد پای تاو ایلیا در تهران

استخدام رد پای تاو ایلیارد پای تاو ایلیا در تهران (منطقه ۱۲، بهارستان) جهت تکمیل…

3 ساعت ago

استخدام کارگر ساده، مهندس برق و الکترونیک و ورق کار حرفه ای در البرز

یک مجموعه معتبر جهت تکمیل کادر خود در استان البرز از افراد واجد شرایط زیر…

3 ساعت ago

استخدام حسابدار و منشی در مهندسی پارس کیا مهنام در تهران

استخدام مهندسی پارس کیا مهنام شرکت مهندسی پارس کیا مهنام جهت تکمیل کادر خود در…

3 ساعت ago

استخدام منشی و کارشناس دفتر فنی در آذران گستر پارس در تهران

استخدام آذران گستر پارس شرکت آذران گستر پارس جهت تکمیل کادر خود در استان‌ تهران…

3 ساعت ago

امروز روز شیراز؛ شهر شعر و هنر و حافظ

به گزارش مشرق، صفحه توئیتر ایران با شکوه عکسی را از مقبره حافظ، به مناسبت…

5 ساعت ago