اقتصادی

همکاری وزارت دفاع و راه‌آهن برای تولید قطعات ناوگان ریلی/ تولید موتور لکوموتیو مانوری توسط وزارت دفاع

يکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۹ – ۱۳:۴۵ همکاری وزارت دفاع و راه‌آهن برای تولید قطعات ناوگان ریلی/ تولید موتور لکوموتیو مانوری توسط وزارت دفاع

معاون وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزات دفاع و راه‌آهن در تولید قطعات ناوگان ریلی خبر داد و گفت: وزارت دفاع ظرفیت‌های قوی در تولید قطعات انواع ناوگان دارد.

همکاری وزارت دفاع و راه‌آهن برای تولید قطعات ناوگان ریلی/ تولید موتور لکوموتیو مانوری توسط وزارت دفاع

سعید رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: از سال گذشته حمایت از تولید داخل به صورت جدی در دستورکار راه‌آهن قرار گرفت. تلاش شده همه ظرفیت‌های تولید قطعات و تجهیزات ریلی احصاء شود و سامانه جامع رونق و جهش تولید در صنعت ریلی در سایت راه‌آهن بارگذاری شد.

* معرفی 4 هزار قطعه داخلی در حوزه ریلی

مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد:‌ در سامانه جامع رونق و جهش تولید صنعت ریلی 4 هزار قطعه تولید داخل در حوزه ریلی با مشخصات فنی و نام تولیدکننده بارگذاری شده است. این قطعه‌ها زمانی وارد کشور می‌شد و مصرف‌کننده از تولید داخل آن خبر نداشت.

رسولی ادامه داد: همچنین قطعاتی از ناوگان ریلی که در داخل تولید نمی‌شود و واردات داریم نیز در این سامانه معرفی شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با حمایت شرکت راه‌آهن برای تولید این قطعات گام بردارند.

* راه‌اندازی نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی

وی از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی در محل بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی در تهران خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا ساعاتی دیگر با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح می‌شود که قطعات ریلی ساخته شده در داخل در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین قطعاتی که هنوز وارد می‌شود نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد تا صنعتگران ببینند و در صورت امکان نسبت به تولید آن اقدام کنند.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه این نمایشگاه دائمی خواهد بود، گفت: بخشی را برای گفت‌وگوی تولیدکننده و مصرف‌کننده در نظر گرفته‌ایم و تلاش شده است توانمندی داخلی در حوزه ریلی به نمایش گذاشته شود.

* امضای سند تفاهم راهبردی بین راه‌آهن و وزارت دفاع

رسولی بیان کرد: همچنین تا ساعاتی دیگر سند تفاهم راهبردی بین شرکت راه‌آهن و وزارت دفاع به امضا می‌رسد.

مدیرعامل راه‌آهن ادامه داد:‌در این باره جلسات مکرر برگزار شد. ما توانمندی زیادی در حوزه دفاعی داریم و وزارت دفاع در حوزه‌های های‌تک، بخش هوایی و بخش دریایی توفیقات خوبی دارند و ما هم تلاش کردیم در قالب این سند همکاری، بهترین بهره را از این ظرفیت صنایع دفاعی داشته باشیم.

رسولی گفت: امروز این سند امضا می‌شود و در تعامل نزدیک بین راه‌آهن و وزارت دفاع نیازمندی‌های راه‌آهن با تکیه بر توان داخل تأمین می‌شود.

وی گفت: پیش از این از صنایع دفاعی موتور لکوموتیو مانوری خریداری کردیم که نمونه آن در نمایشگاه امروز قابل مشاهده است. همچنین وزارت دفاع موتور دوگانه لکوموتیو هم نیز ساخته است و این حوزه ظرفیت‌های زیادی دارد.

به گزارش فارس، پس از ساعاتی دیگر و با حضور وزیر راه و شهرسازی و وزیر دفاع، نمایشگاه دائمی جهاد خودکفایی صنعت ریلی افتتاح می‌شود و پس از آن، وزارت دفاع و راه‌آهن سند تفاهم راهبردی امضا می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن