سیاسی

هم‌زمانی کرونا و آلودگی هوا پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تری می‌طلبد

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ – ۲۲:۰۳ هم‌زمانی کرونا و آلودگی هوا پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تری می‌طلبد

شعبه تهران حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: با توجه به همزمانی دو معضل بهداشتی کرونا و آلودگی هوا، ضروریست پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تری توسط وزارت بهداشت تدوین و جهت عملیاتی نمودن به دستگاه‌های مسئول ابلاغ شود.

هم‌زمانی کرونا و آلودگی هوا پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌تری می‌طلبد

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، شعبه تهران حزب ندای ایرانیان در خصوص هم‌زمانی افزایش مرگ و میرهای ناشی از کرونا و تشدید آلودگی هوای تهران بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

این روزها زندگی روزمره شهروندان تهرانی با عبارتهای ناخوشایندی چون "وضعیت قرمز بیماری کرونا" و "وضعیت هشدار آلودگی هوا" همراه گردیده و حق داشتن زندگی سالم به عنوان یکی از حقوق اولیه هر شهروند، به یک آرزوی دست نیافتنی تبدیل گشته است و مردم علاوه بر نگرانی‌های معیشتی و اقتصادی، باید نگران جان خود و فرزندان و سالمندان و عزیزان خود نیز باشند و در این بین نقش دستگاه‌های دولتی و اجرایی در امر مدیریت و کنترل بیماری‌ها و آلودگی هوا، نامشخص و مبهم است تا آنجایی که چندین دستگاه مسئول از شهرداری تا استانداری، سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت، مساله آلودگی هوا و بیماری را بین خود پاس‌کاری می‌کنند در حالی‌که امنیت جانی شهروندان، هر روز بیشتر از قبل، دستخوش تهدید واقع می‌گردد.

اکنون در آستانه شروع فصول سرد سال و تشدید آلودگی هوا با پدیده وارونگی و آمار بسیار نگران کننده مبتلایان و مرگ‌های ناشی از بیماری کووید 19، شعبه تهران حزب ندای ایرانیان بر خود لازم می‌داند به عنوان زبان گویای بخشی از شهروندان تهرانی، لزوم اجرای مفاد قانون هوای پاک که در سال 1396 از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شد را به نهادهای مسئول مِن جمله سازمان حفاظت از محیط زیست، متذکر و یادآور گردد.

همچنین این حزب راهکار فوری و اثرگذار برای برون رفت از معضل آلودگی هوا را بازرسی مستمر سوخت استاندارد نیروگاه‌های تهران، پایش میزان آلاینده‌های مراکز صنعتی، نظارت بر تجهیزات کنترل آلودگی هوا در مراکز زباله‌سوزی و صدور دستور اصلاحی و یا تعطیلی آنها می‌داند. همچنین در برنامه های میان مدت نیز توسعه حمل و نقل پاک در سطح شهر را ضروری می‌بیند.

لذا با توجه به اینکه همزمانی دو معضل بهداشتی و بحرانی اخیر (کرونا و آلودگی هوا) موجب کاهش سطح ایمنی شهروندان و افزایش خطر ابتلا به بیماری های ریوی و در راس آن بیماری کرونا خواهد شد، ضروریست پروتکل های سخت گیرانه‌تری توسط وزارت بهداشت تدوین و جهت عملیاتی نمودن به دستگاههای مسئول ابلاغ گردد.

حزب ندای ایرانیان به صورت جدی در جایی که بحث جان شهروندان مطرح است، موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری نموده و مراتب را به اطلاع مردم خواهد رساند.

در پایان از سازمان محیط زیست دعوت می‌کنیم با بهره گیری از نظرات نخبگان خارج از گردونه تصمیم گیری و تصمیم سازی و ساختار پیچیده اداری دولتی، نسبت به چاره جویی فوری برای اجرای مفاد قانون هوای پاک اقدام نمایند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن