اقتصادی

هنوز 70 درصد تولید نفت خلیج مکزیک آمریکا پس از طوفان فعال نشده است

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۵۵ هنوز 70 درصد تولید نفت خلیج مکزیک آمریکا پس از طوفان فعال نشده است

بر اساس آمار وزارت کشور آمریکا، تولید نفت خام این کشور در خلیج مکزیک هنوز 70 درصد و تولید گاز طبیعی 50 درصد کمتر از سطح تولید پیش از وقوع طوفان در این منطقه است.

هنوز 70 درصد تولید نفت خلیج مکزیک آمریکا پس از طوفان فعال نشده است

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، بر اساس آمار وزارت کشور آمریکا، تولید نفت خام این کشور در خلیج مکزیک برابر با 1.29 میلیون بشکه در روز هنوز 70 درصد کمتر از سطح تولید پیش از وقوع طوفان در این منطقه است.

شرکت ها همچنان در حال بازگرداندن تدریجی خدمه خود به تاسیسات فراساحلی که تخلیه کرده بودند، هستند.

این وزارتخانه گزارش داد تا ظهر روز یک شنبه، مجموعا 139 سکو و دکل حفاری خالی از خدمه بودند. روز چهارشنبه 310 سکو تخلیه شده بودند.

گارد ساحلی گزارش داد بندر هیوستون، بزرگ ترین بندر صادرات انرژی آمریکا، روز یک شنبه فعالیت عادی خود را آغاز کرد. بنادر تگزاس سیتی، گالوستون، فری پورت نیز فعالیت های عادی خود را از سر گرفته اند.

مناطقی که به طوفان نزدیک تر بودند، نظیر بنادر لیک چارلز و کامرون و آبراه کالکاسیو که همگی در لوئیزیانا واقع شده اند، همچنان در خاموشی به سر می برند و تعطیل هستند. بندر پورت آرتور در تگزاس نیز با محدودیت هایی باز بود.

همچنین تولید گاز طبیعی در دریا در این منطقه برابر با 1.35 میلیارد فوت مکعب در روز همچنان 50 درصد کمتر از وقوع طوفان است.

چاه های فراساحلی خلیج مکزیک 17 درصد تولید نفت آمریکا و 5 درصد تولید گاز طبیعی این کشور را تشکیل می دهند.

بعلاوه تعطیلی چاه ها، این طوفان سبب شده است تا شرکت های انرژی هفته گذشته پالایش در 6 پالایشگاه ساحلی را به حال تعلیق دربیاورند. این پالایشگاه ها حدود 12 درصد ظرفیت پالایش نفت خام آمریکا را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن