سیاسی

هیات مستقر دیوان محاسبات در وزارت ورزش به قراردادهای فوتبالی ورود پیدا می‌کند/ با مسببین برخورد می‌شود

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۴۴ هیات مستقر دیوان محاسبات در وزارت ورزش به قراردادهای فوتبالی ورود پیدا می‌کند/ با مسببین برخورد می‌شود

رئیس دیوان محاسبات گفت: هیات مستقر دیوان محاسبات در وزارت ورزش به قراردادهای فوتبالی ورود پیدا می‌کند.

هیات مستقر دیوان محاسبات در وزارت ورزش به قراردادهای فوتبالی ورود پیدا می‌کند/ با مسببین برخورد می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات درباره ورود این دیوان به قرارداد‌های پرحاشیه فوتبالی در گفت‌وگو با یکی از بخش‌های خبری شبکه خبر، گفت: از روزی که بنده به دیوان آمدم یکی از درخواست‌‌های مهم مردمی همین موضوع بود.

وی با اشاره به اتفاقات خوب در فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: ما برای اتفاقات خوب در کشورمان احترام قائل هستیم. اما در چند وقت گذشته اتفاقاتی افتاد که مردم کشورمان را نارحت کرد مانند اتفاقی که برای قرارداد مربیان تیم ملی و دو تیم پر طرفدار فوتبال افتاد و موجب ضرر و زیانی به کشور شد.

رئیس دیوان محاسبات خاطر نشان کرد: الان تیم‌های استقلال و پرسپولیس هر کدام چالش جدی با مربیان خود دارند و مرتب تهدید می‌شوند که پنجره نقل و انتقالات آنها بسته می‌شود. همه اینها نشان می‌دهد که هم تیم ملی ما و هم استقلال و پرسپولیس ما به عنوان نمونه اصلی که مردم با آنها ارتباط برقرار کرده و اخبار آنها را دنبال می‌کنند از اخبار بد آنها ناراحت و با اخبار خوب خوشحال می‌شوند.

وی اضافه کرد: الان مردم می پرسند که خبر است و این قراردادها چگونه بسته شده است که مربیان می آیند و در تنگنای ارزی که این روزها با آنها مواجه هستیم و یا به خاطر منابع بودجه که دولت در مضیقه به سر می‌برد متاسفانه قراردادهای آن‌چنانی بسته می شود.

بذرپاش تصریح کرد: در این قراردادها، فرد شکایت می‌کند و ما ضرر و زیان آن را هم پرداخت می‌کنیم و بعد از آن حتی از بسیاری از حقوق خود محروم می‌شود معلوم است که مردم حق دارند از یک دستگاه نظارتی بخواهند تا در این مورد ورود پیدا کند.

وی در این باره بیان داشت: به بخش مربوطه و هیئتی که مستقر در وزارت ورزش و جوانان است ابلاغ شد که انشالله از روزهای آتی کار خود را آغاز خواهد کرد تا هم به قراردادهایی که منعقد شده و این مشکلات برای کشور درست کرده ورود پیدا کند و یک ارزیابی دقیق انجام دهد و حتماً با مسببین و کسانی که کوتاهی کرده است طبق قانون برخورد می شود. مشکلی که داریم این است که در این مورد چارچوب مشخصی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ما به راحتی می‌توانیم در مورد باشگاه‌های دولتی مثل استقلال و پرسپولیس ورود پیدا کنیم.

بذرپاش در مورد ضمانتهای اجرایی برخورد با افراد متخلف و امکان ایراد فیفا به ورود دیوان بیان داشت: طبیعتاً وظیفه نظارتی ما در دیوان محاسبات نظارت بر هر بخش، موسسه، سازمان و شرکتی است که به نحوی از بودجه دولتی استفاده می‌کند ما در چارچوب همین قانون مصوب به قراردادهای تیم های ورزشی ورود پیدا می‌کنیم.

وی با طرح این پرسش که برخی سوال می‌کنند خیلی از تیم‌های دیگر هم مرتبط با بنگاه‌های اقتصادی دولتی و خودروسازان هستند، اظهار داشت: ما با آنها با اهرم‌های دیگر ورود پیدا خواهیم کرد و در آنجا وزارت ورزش به عنوان نهاد حاکمیتی که مسئول وضع مقررات در این حوزه است باید ورود پیدا کند.

دیوان محاسبات تصریح کرد: ما در اینجا از وزارت ورزش و جوانان حمایت می‌کنیم و پشتیبان آنها هستیم تا یک استانداردها و چارچوب‌هایی را به باشگاه‌ها ابلاغ کنند. درست است که خیلی از باشگاه به روش‌های مختلف می‌گویند خصوصی هستیم اما آنها با این روش سعی می‌کنند در چارچوب های نظارتی کمتر قرار گیرند.

بذرپاش خاطر نشان کرد: وزارت ورزش همانگونه که بستر را برای فعالیت حرفه‌ای ایجاد می‌کند همانطور هم می تواند روی آنها نظارت کند و قانون به وزارت ورزش این اجازه را داده است. خواسته ما در ابلاغیه جدید این است که وزارت ورزش و جوانان همت جدی تری به خرج دهد تا با این مشکلات مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: باشگاه‌ها قرارداد‌هایی می‌بندد که هیچکس پاسخگو نیست اصلی‌ترین موضوع بیش از ضرر و زیان مالی، ضرر و زیان روحی است که ایجاد می‌شود. ما در این قضیه جدی هستیم و با کمک رسانه‌ها امیدواریم بتوانیم طبق قانون و با کمک وزارت ورزش و جوانان پشتیبان این وزارتخانه باشیم و خود وزارت ورزش و جوانان هم باید جدی‌تر ورود پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن