اقتصادی

وابستگی تولید نوشت افزار داخلی به مواد اولیه وارداتی

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۱۲ وابستگی تولید نوشت افزار داخلی به مواد اولیه وارداتی

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی با بیان اینکه تولید نوشت افزار داخلی وابسته به مواد اولیه وارداتی است، گفت: هر گونه تاخیر در واردات مواد اولیه موجب توقف تولید می شود.

وابستگی تولید نوشت افزار داخلی به مواد اولیه وارداتی

موسی فرزانیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با وضعیت تولید نوشت افزار داخلی، گفت: در حال حاضر تولید برخی اقلام از قبیل مداد، خودکار، مداد تراش، پاکن و غیره در داخل کشور انجام می شود اما در زمینه تولید برخی اقلام فعلا در ابتدای راه هستیم، بنابراین در برخی اقلام نوشت افزار هنوز نیاز وارداتی وجود دارد.

* افزایش سهم تولید نوشت افزار داخلی

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی بیان داشت: طی دو سال اخیر سهم تولید داخلی نوشت‌افزارهایی مانند مداد، خودکار، تراش و پاک‌کن از ۲۰ به ۸۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به تولید ماژیک وایت برد در داخل کشور بیان داشت: تولید این کالا اخیرا در کشور آغاز شده در حالی که ماژیک انواع مختلفی دارد و هنوز در انواع دیگر آن در داخل کشور تولیدی نداشته ایم در حالی که به دلیل تولید این نوع از ماژیک تولید واردات انواع ماژیک متوقف شده است.

فرزانیان در مورد واردات نوشت افزار قاچاق بیان داشت: نمی توان اطمینان کامل داشت که واردات قاچاق در این بخش وجود ندارد اما با توجه به افزایش نرخ ارز، واردات قاچاق بسیاری از کالاها بخصوص کالاهایی که تولید آن در داخل انجام می شود اصلا صرفه اقتصادی ندارد و با توجه به قیمت بالای این کالاها تقاضایی نیز برای آن وجود ندارد، بنابراین طبیعی است که واردات قاچاق نیز کاهش یابد.

* واردات قاچاق نوشت افزار کاملا متوقف نشده است

رئیس اتحادیه نوشت افزار و لوازم مهندسی بیان داشت: اما در کالاهایی که ثبت سفارش آنها ممنوع است و از طرفی تقاضا برای آن وجود دارد بخصوص لوازم نوشت افزار مهندسی ممکن است واردات قاچاق وجود داشته باشد.

وی در رابطه با مواد اولیه بیان داشت: تولید نوشت افزار نیازمند مواد اولیه است در حالی که مشکلات ارزی منجر به ایجاد وقفه در تولید می شود و این موضوع فعالیت کارگاه های تولیدی را بامشکل مواجه می کند.

فرزانیان اظهار داشت: در ابتدای امسال مشکلاتی در ترخیص و تامین مواد اولیه وجود داشت اما به مرور حل شد بنابراین ممکن است در شرایط فعلی تامین مواد اولیه با تاخیر انجام شود که این تاخیر موجب توقف موقتی تولید می شود که اصلا این قبیل توقف ها در تولید خوب نیست.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن