سیاسی

واردات و قاچاق کالا از کره‌ جنوبی با وجود بلوکه شدن اموال ایران در این کشور

پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۴۴ واردات و قاچاق کالا از کره‌ جنوبی با وجود بلوکه شدن اموال ایران در این کشور

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کره جنوبی 7.5 میلیارد دلار از دارایی‌ها ما را بلوکه کرده و جالب است این کشور تقریباً به همین میزان از طرق قانونی و قاچاق کالا به کشور ما صادر می‌کند.

واردات و قاچاق کالا از کره‌ جنوبی با وجود بلوکه شدن اموال ایران در این کشور

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با انتقاد از واردات بی‌رویه کالا به کشور گفت: واردات بی‌رویه کالا به کشور مغایر با اقتصاد مقاومتی است. در اقتصاد مقاومتی بر واردات و صادرات هوشمندانه تأکید شده است و حال آنکه واردات بی‌رویه به کشور به هیچ‌وجه هوشمندانه نیست.

وی افزود: کشور کره جنوبی 7.5 میلیارد دلار از دارایی‌های ما را بلوکه کرده و جالب است همین کشور به همین میزان از طرق قانونی و یا قاچاق کالا به کشور ما وارد می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: واردات بی‌رویه کالا به کشور ابتدا به اشتغال کشور آسیب می‌زند و دیگر اینکه موجب هدررفت منابع ارزی کشور آن هم در شرایط خاص اقتصادی که ما در آن قرار داریم، می‌شود.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: از 21 فروردین 97 تا 16 مرداد همان سال 21.3 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی به واردات کالاهای اساسی تخصیص یافت که ما شاهد بودیم گوشتی که بنا بود با ارز دولتی به کشور وارد و با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار گیرد با قیمت نزدیک به قیمت آزاد به دست مصرف‌کنندگان نهایی رسید.

وی افزود: علاوه بر این متأسفانه دیدیم که ارز 4200 تومانی که بنا بود به کالاهای اساسی تخصیص یابد برای واردات غذای گربه و امثال این موارد نیز هزینه شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: واردات بی‌رویه کالا به کشور علاوه بر آسیب به اشتغال و منابع ارزی موجب جایگزین فرهنگ مصرف به جای فرهنگ کار و ساخت‌وساز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن