سیاسی

واعظی: بورس دارد خودش را اصلاح می کند/ یکی از دغدغه های رئیس جمهور معیشت مردم است

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۳:۵۲ واعظی: بورس دارد خودش را اصلاح می کند/ یکی از دغدغه های رئیس جمهور معیشت مردم است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت:یکی از دغدغه های رئیس جمهور معیشت مردم است.

واعظی: بورس دارد خودش را اصلاح می کند/ یکی از دغدغه های رئیس جمهور معیشت مردم است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امشب در گفت وگوی ویژه خبری در مورد وضعیت تورم و گرانی در کشور گفت: این موضوع مبتلا به اکثر مردم است. ما اصلا از این قیمت ها راضی نیستیم. شخص رئیس جمهور و وزرای ذی ربط یکی از دغدغه هایشان معیشت مردم است.

وی با اشاره به اینکه دو موضوع رسانه های بیگانه و عدم جابجایی پول کشورمان در بازار خارجی دلایلی برای این وضع بازار است، اظهار داشت: معمولاً وقتی ارز دو نرخی می شود فساد و دلالی خود به خود ظهور پیدا می کند.

واعظی تصریح کرد: برخی از کسانی که مسئول توزیع کالا برای نیازمندان هستند بخشی از کالا را با نرخی که باید توزیع کنند به دست مردم می رسانند و برخی دیگر را به روش های دیگر مثل انبار کردن کالا دست می زنند که با آن ها دارد برخورد می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد سرنوشت وزارت صمت بیان داشت: مجلس دو هفته تعطیل است و بعد از آن در اولین فرصت گزینه وزارت صمت را به مجلس معرفی می کنیم.

وی ادامه داد: از نظر ما جدا شدن وزارت صمت و بازرگانی منتفی نیست. وزارت صمت بسیار بزرگ شده است. در یک مقطعی وزارت صمت الان ما چهار وزارتخانه بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد وضعیت مسکن در دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: از هفت سال گذشته سیاست آقای رئیس جمهور بر اهمیت مسکن بوده است. در این دو سال گذشته فعالیت در حوزه مسکن بیشتر شده است. قدرت خرید مردم فقط به این بر نمی گردد که یک مقدار مسکن اضافه درست کنیم بلکه قیمت فولاد و مصالح هم مهم است.

واعظی با تاکید بر اینکه مسکن در ایران کالاهای سرمایه ای هم است، گفت: الان وزیر راه و شهرسازی بر مسکن مهر و روستایی تاکید دارند و در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده اند.

وی در مورد بورس گفت: در ستاد اقتصادی دولت قرار شد وزیر اقتصاد یک کمیته تشکیل دهند و بر روی این موضوع کار کنند. امروز صبح در شورای بورس تصمیمات خوبی گرفت. دولت به این بازار سرمایه اهتمام جدی دارد. در اکثر کشورهایی که اقتصاد پویا دارند نقش محوری دارد. نباید در بورس تصمیمات هیجانی گرفته شود.

وی تاکید کرد: بورس دارد خودش را اصلاح می کند و این ریزش نیست. بورس برای کشور خوب است و نظر دولت بر صیانت و حمایت بر بورس است و دولت بورس را رها نمی کند. وقتی بورس با سرعت افزایشی شد همه می گفتند این بورس خودش را اصلاح می کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در مورد مسائل بین المللی گفت: الان آقای ترامپ از زمانی که سر کار آمده است اشتباهات بسیاری انجام داده است و کارهای او مقطعی و انتخاباتی بوده است. جمع بندی اقدامات او باعث کاهش محبوبیت او شده است. در کرونا دولت آمریکا بسیار ضعیف کار کرده است. ترامپ دنبال کار پوپولیستی برای رهایی از شرایط کنونی خودش است.

وی تصریح کرد: ببینید ترامپ از توافق امارات و اسرائیل در آمریکا چه معرکه ای گرفته است درحالی که اصلا به سیاست خارجی آمریکا ربطی ندارد. حتی قرار بود در پایان تحریم تسلیحاتی ایران قطعنامه ای به شورای امنیت ببرد و آن را تبدیل به یک موفقیت برای خود کند اما آنجا تنها بوده است.

واعظی اظهار داشت: عملاً از نظر حقوقی قطعنامه آمریکا به هیچ وجه رای نمی آورد اما ممکن است در یک ماه پس از فعال شدن مکانیسم ماشه بگوید تحریم ها بازگشته که هیچ کس از او به دلیل نزدیکی به انتخابات آمریکا قبول نمی کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور بیان داشت: روابط ما با چین و روسیه راهبردی است. برجام ما را به چین و روسیه پیوند نمی دهد ما با این دو کشور روابط خوبی داریم. الان وزیر دفاع ما در روسیه است. ما یکی از شرکای اقتصادی و منطقه ای با چین هستیم.

واعظی در مورد سفر مدیر کل آژانس به ایران گفت: این سفر به دنبال سفر معاونش بود که چند روز پیش انجام داده و یک مقدار از ابهاماتی که بوجود آورده بودند بتوانیم چارچوبی طراحی تا ابهامات را از بین ببریم. امیدواریم این سفر روی گزارش بعدی آژانس یک تاثیر خوبی گذارد.

وی با اشاره به سفرهای مردم در ایام کرونایی، بیان داشت: پزشکان ما در دنیا برایمان آبرو خریدند. وقتی یک هم وطن ما فوت می کند ناراحت هستیم اما وقتی با دیگر کشورها مقایسه می کنیم می بینیم این ها چقدر زحمت می کشند.

واعظی اظهار داشت: محرم، عاشورا و عزادرای حسینی باید زنده باشد و جان مردم هم باید حفظ شود. راهی جز رعایت پروتکل های بهداشتی نداریم. انصافا می خواهم به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم از وعاظ، مداحان و عزاداران تشکر می کنم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن