فرهنگ و هنر

«وانتافه» حال و هوای طنزهای عطاران را دارد

«وانتافه» حال و هوای طنزهای عطاران را دارد/ طرح یک سریال ۱۰ قسمتی

محمدحسین امانی کارگردان فیلم تلویزیونی «وانتافه» که اخیرا از تلویزیون پخش شد، بیان کرد که طرحی برای یک سریال ۱۰ قسمتی در دست دارد.

به گزارش مشرق، محمدحسین امانی کارگردان تله فیلم «وانتافه» که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شد درباره این تله فیلم که به عنوان اولین تجربه او تولید شد و همچنین ادامه کار در این مسیر به بیان کرد: این تله فیلم نوعی شروع برای ما محسوب می‌شود و بیشتر قصد دارم وارد سریال سازی شوم.

بیشتر بخوانید:

«مهران احمدی» با چهره‌ای متفاوت در «وانتافه» +عکس

وی ادامه داد: اکنون هم طرحی برای یک سریال ۱۰ قسمتی داریم که با همین حال و هوای طنز بناست آن را بسازیم و باشگاه فیلم سوره حمایت می‌کند.

امانی درباره تولیداتی چون «وانتافه» و کیفیت این اثر طنز در ساختار و محتوا عنوان کرد: می‌توان گفت این کار ضعف‌هایی داشته است ولی من نوعی نوستالژی از مجموعه‌های طنز رضا عطاران و حتی برخی طنزهای سینمایی در نظر داشتم. نمی‌گویم این کار به آنها شباهت داشت ولی آن حال و هوا را دوست دارم، مجموعه‌هایی است که کلیشه نمی‌شود، مخاطب با آن‌ها همذات پنداری می‌کند و بازپخش کارهای عطاران هنوز هم مخاطب دارد.

وی درباره دغدغه‌اش از ورود به عرصه نمایشی و محتوای مورد نظرش اظهار کرد: دوست دارم این مسیر را ادامه دهم نه اینکه بگویم علاقمندم شبیه مجموعه‌های عطاران باشد بلکه به لحاظ مخاطب دوست دارم مخاطب با کارم احساس همذات پنداری کند و دغدغه اثرم همان دغدغه مخاطب باشد نه مثل سریال‌های شبکه خانگی که علی رغم اینکه به لحاظ ساختاری حرفه‌ای است اما مخاطب نمی‌تواند با کاراکترهایش همذات پنداری کند. این سریال‌ها رنگ و لعاب دارند و از فضایی لاکچری برخوردار هستند، مخاطب باید حسرت زندگی کاراکترهای این سریال‌ها را بخورد و نمی‌تواند آینه‌ای از زندگی خودش باشد.

امانی درباره «وانتافه» هم توضیح داد: فیلمنامه این پروژه یک سال زمان برد که شامل نگارش، تصویب و بازنویسی می‌شد. تولید هم حدود ۱۸ روز زمان برد و طی این مدت به تولید رسید.

وی درباره ادامه تولید تله فیلم نیز گفت: متأسفانه شاید دوره ساخت تله فیلم‌ها تمام شده و خیلی کمتر ساخته می‌شود و مخاطب خود را هم از دست داده است. با این حال تله فیلم مسیر خوب و سکوی خوبی برای سریال سازی است و هدف من هم سریال است که این تجربه اول بود.

منبع: مهر

  • شهر خبر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن