اجتماعی

واکنش خانواده شهدا به حذف کلمه اسلامی از خیابان جمهوری اسلامی

يکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۴:۰۲ واکنش خانواده شهدا به حذف کلمه اسلامی از خیابان جمهوری اسلامی

جمع کثیری از خانواده شهدا در واکنش به حذف کلمه اسلامی از تابلوی خیابان جمهوری اسلامی و تغییر نام برخی خیابان‌های پایتخت به اعضای شورای شهر تهران نامه نوشتند و خواستار توضیح در این زمینه شدند.

واکنش خانواده شهدا به حذف کلمه اسلامی از خیابان جمهوری اسلامی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، نامه جمع‌کثیری از خانواده‌های شهدای ترور، خانواده‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس،خانواده‌های شهدای مدافع از حرم، خانواده‌های شهدای سلامت، مسوولین هیات‌های مذهبی، مسوولین گروه‌های مطالبه‌گر و اهالی و شورای محله سازمان آب در واکنش به تغییر نام برخی از خیابان‌ها و میادین تهران به اعضای شورای شهر تهران به شرح ذیل است:

بسم رب الشهدا والصدیقین
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ
هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند، بلکه آنان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

گویا برخی در این شهر فراموش کرده‌اند که شهیدان زنده و نظاره گرند و وجب به وجب خاک این کشور با رنگ خونشان در آسمان به نامشان خورده است.

ریاست و اعضای شورای شهر تهران؛
باید بدانید فرهنگ ایرانی اسلامی به ما ملت شهید پرور ایران نیاموخته که نمک بخوریم و نمکدان بشکنیم.

اگر روزی جوانان این مرز و بوم از جان مایه گذاشتند تا دشمن جرات تعدی به خاک کشورمان را پیدا نکند، امروز نوبت ماست که خاطره رشادت و ایثارشان را برای نسل‌های بعد زنده نگه داریم که در غیر این صورت نمی‌توانیم پاسخ گوی وجدان انسانیمان باشیم.

فکر نمی‌کردیم که لازم باشید روزی اعلام کنیم که کلمه شهید برای ما قداست داردگویا اعضای شورای شهر فراموش کرده‌اند همین واژه به ظاهر ساده، دانشگاهی عظیم از مفاهیم را در خود دارد دانشگاهی که عناصر مکتب شیعه را با هر نگاه به ذهن تزریق می‌کند و در صورت بسته شدنش نمی‌توان توقع داشت رنگی از استقامت، وطن پرستی، مجاهدت و ایثار در جامعه باقی بماند
این نوع برخورد در پاک کردن عنوان شهید به عنوان کسی که بالاترین ایثار را در اعتلای وطن داشته، قدرناشناسی ای را تداعی میک‌ند که نه تنها درخور فرهنگ اسلامی وایرانی نیست بلکه در هیچ کجای دنیا هم منطبق با مرام انسانی و انسانیت نبوده و نخواهد بود.

پس از پاک شدن عنوان شهید از برخی تابلوها با توجیهات عجیبی روبرو شدیم که اساسا منطبق با فهم انسان داری شعور نبود تا اینکه به نام گذاری خیابان سازمان آب به بازرگان و عدم سیاه پوشی شهر برای عزای سید الشهدا(ع) رسیدیم و این بار توجیهات نه تنها عجیب بلکه از درجه بالای بلاهت برخوردار بود و این امر ما را برآن داشت که به صورت جدی پیگیر موضوع شویم تا ضمن رهایی اعضای شورای شهر از جهل خودخواسته یا ناخواسته، اجازه ندهیم دریافت غلطی از فهم مردم شریف ایران در ذهن تاریخ ثبت شود.
مورد اول که با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست و عدم توان بودجه‌ای شهرداری به جهت درگیری در عملیات کرونا صرفا توهین به شعور خود اعضاست.

اما در خصوص نامگذاری خیابان سازمان آب توجیه کرده بودید که مهندس بازرگان خدماتی هم داشته و بنا بر آن خدمات این تصمیم اتخاذ شده است.

از شما می‌پرسیم آیا صرف چند خدمت بدون در نظر گرفتن خیانت‌ها و رویکرد عملی و نظری افراد کفایت می‌کند برای ثبت نام او بر تابلوهای خیابان‌ها و کوچه های شهرهایی که هنوز بوی خون شهیدان می‌دهند؟!
آیا نام تمامی شهدا که جان دادند تا ایران و ایرانی بماند از جمله شهدای سلامت را بر سر در معابر نصب کرده‌اید که نوبت به امثال بازرگان رسیده است؟!

آیا می‌دانید با این تصمیم چه نمکی بر زخم کهنه خانواده های شهدای ترور پاشیده‌اید؟

اگر نمی‌دانید اعلام می‌داریم؛ بدانید و آگاه باشید اگر چنین تصمیمات و عملکردی بر مبنای جهل و عدم درک صحیح از مبانی اسلام و نظام اسلامی باشد، بد کردید و این عملکرد غلط ظلم به شهدا و خانواده‌هایشان به عنوان ولی نعمتان ما است.

اگر عامدانه و آگاهانه چنین رویکردی را اتخاذ کردید؛ بدانید آنچه را که ذات باری تعالی حکم بر زنده ماندنش داده، میراندنی نیست. تلاشتان بیهوده و زحماتتان چیزی جز دامنگیری نتیجه ظلم در دنیا و عقوبت در آخرت، برایتان به بار نخواهد آورد.

ما هرگز اجازه نمی‌دهیم کسانی که به برکت خون شهدا سر سفره انقلاب قدرت گرفته‌اند پا روی اصول حقه انقلاب و اسلام و انسان گذاشته و در مسند و مَرکبِ انقلاب ساخته، علیه اسلام بتازند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن