اجتماعی

واکنش شورای شهر به پشت‌بام فروشی در تهران/بازار مسکن در خدمت سوداگری

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۹:۲۳ واکنش شورای شهر به پشت‌بام فروشی در تهران/بازار مسکن در خدمت سوداگری

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه گزارش قابل استناد و دقیقی درباره پشت‌بام فروشی به دست‌مان نرسیده است، گفت: بازار مسکن در تهران عمدتا در خدمت سوداگری قرار دارد.

واکنش شورای شهر به پشت‌بام فروشی در تهران/بازار مسکن در خدمت سوداگری

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌ درباره بروز پدیده پشت‌بام فروشی به علت گرانی مسکن در پایتخت، اظهار داشت: اطلاعات دقیق و قابل استنادی در این زمینه به دست ما نرسیده است هر چند اصل موضوع را نامحتمل نمی‌دانم.

وی افزود: اگر بخواهیم به این موضوع به عنوان یک تخلف شهرسازی نگاه کنیم، تخلف از سر استیصال است و به طور کلی تخلفات شهرسازی دو منشأ متضاد دارد که یکی از سر طمع و آز و دیگری از سر استیصال است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: پدیده پشت‌بام‌خوابی و فروشی تخلفی از سر استیصال و نه از سر طمع و آز است که با نادیده گرفتن علت‌ها معلول‌ها از بین نمی‌رود.

اعطا عنوان کرد: اگر در مواجه با پدیده پشت‌بام فروشی اولویت اصلی برخورد با تخلف شهرسازی شود معنایش این است که علت را رها کرده و معلول را فقط در نظر گرفته‌ایم. همچنین با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی، بدمسکنی، فقر مسکن و افزایش شدید قیمت آن باید تا تأمل بیشتری با موضوعاتی مانند پشت‌بام خوابی و‌ فروشی مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: در تهران تعداد زیادی واحد خالی ملک داریم و بازار مسکن کمتر در خدمت تقاضای واقعی بوده و عرضه عمدتاً در خدمت سوداگری قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن