سیاسی

واکنش شورای مرکزی انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا به حواشی اخیر این اتحادیه

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ – ۲۰:۵۲ واکنش شورای مرکزی انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا به حواشی اخیر این اتحادیه

شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا طی بیانیه‌ای به وقایع و حواشی اخیر این اتحادیه واکنش نشان داد و بر رسالت خود مبنی بر گسترش تفکر و تبیین مواضع حقیقی نظام جمهموری اسلامی و وظایف دیگر اتحادیه تاکید کرد.

واکنش شورای مرکزی انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا به حواشی اخیر این اتحادیه

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان اروپا طی بیانیه‌ای پیرامون وقایع اخیر اتحادیه اعلام کرد: اصل حفظ وحدت و یکپارچگی در برابر دشمن خارجی از وظایف هر تشکیلات منسجم و یکپارچه است. امروز که گروهی با سوء نیت، قصد بر هم زدن وحدت تشکیلات را دارند و می خواهند به زعم خودشان با خروج از اتحادیه به این تشکیلات خدشه وارد کنند؛ بر ماست که با دقت و هوشیاری این توطئه تفرقه افکنانه را خنثی کنیم.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قَالَ یَا قَوْمِ أَرَأَیْتُمْ إِنْ کُنْتُ عَلَىٰ بَیِّنَةٍ مِنْ رَبِّی وَرَزَقَنِی مِنْهُ رِزْقًا حَسَنًا ۚ وَمَا أُرِیدُ أَنْ أُخَالِفَکُمْ إِلَىٰ مَا أَنْهَاکُمْ عَنْهُ ۚ إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ ۚ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ ۚ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ

آیه شریفه بیان پاسخ شعیب نبی صلوات الله علیه است به کفار که اعتراض داشتند چرا در تصرف اموالشان آزاد نیستند و حضرت شعیب پاسخ می دهند که اگر من شما را از تصرف بی قید و شرط محدود می کنم به جهت اصلاح زندگی و جامعه شماست و نه به خاطر دشمنی حسادت و تنگ نظری زیرا مصالح فردی نباید موجب ضرر به مصالح عمومی شود.

گمان نکنیم زندگی سلامت، با بی تعهدی و آزادیخواهی در مکتب کفار حاصل می شود. همه امور بدست خداست و آمر به معروف و ناهی از منکر باید قبل از دیگران ،خودش اهل عمل صالح باشد. مصلح باید خود صالح ، متوکل و منیب باشد.

در گذر قریب به پنجاه و پنج سال از تشکیل و فعالیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، اتحاد و همکاری تشکیلاتی اعضا زبانزد خاص و عام و مباهات نخبگان و البته استحکام آن موجب حسادت و کینه ورزی منافقین و دشمنان این جریان اسلامی دانشجویی بوده است. دبیران و اعضا فعال ادوار مختلف این تشکیلات به خاطر دارند که چگونه در برهه هایی حاسدان و خناسان در پوششهای مختلف خود را به اتحادیه نزدیک کرده اند تا وحدت را به افتراق و تشکیلات را به انحراف کشانند و یا به انحا مختلف متهم کنند.

امروز نیز ممکن است جریان‌هایی از همان قبیل با بهرمندی از حسن نیت اعضا و انجمن‌های عضو در میانه اتحادیه رشد کرده باشند و با ادعای اصلاح اتحادیه، زمینه افتراق و اختلاف را ایجاد کنند. مدعیانی که هدفشان از اصلاح امور، وفق منویات خودشان است و در پوشش مباحثه آزاد به نشر دیدگاه‌های انحرافی و تبلیغ مسائلی دون شان اتحادیه، همچون هم‌باشی که خلاف اخلاق و کمال انسانی است پرداخته و بر آن اصرار دارند، در حالیکه می‌دانند این رویه کمکی به ترویج و تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل اسلام و انقلاب نمی کند.

در شرایطی که با حمایت سرویسهای اطلاعاتی دشمنان قسم خورده انقلاب، جنگ همه جانبه روانی علیه کشورمان در جریان است؛ رویه آنان یاری دشمنانی است که تلاش دارند اتحادیه را از هویت تاریخی خود استحاله و در قالب اپوزیسیون معرفی کنند.

آنها اساسنامه اتحادیه را ابزار مقابله با اساس اتحادیه قرار داده اند و زمینه ای فراهم کردند تا افرادی با نشر اکاذیب و اتهامات بی اساس در رسانه ها تلاش کنند این بنای 55 ساله، که همیشه با پیروی از رهنمودهای امام خمینی (ره) و ولایت فقیه در مسیر دفاع از حقوق اساسی ملت ایران و تبیین و نشر ارزشهای اسلامی و حمایت از قشر دانشجویی مسلمان ایرانی و خانواده های آنها در ایام تحصیلشان در اروپا است، را مخدوش کنند و عرصه وحدت و همدلی را جولانگاه فضا سازی سیاسی خود کنند. غافل از اینکه:

ساغر ما که حریفان دگر می نوشند
ما تحمل نکنیم ار تو روا می داری
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
عرض خود میبری و زحمت ما میداری
تو به تقصیر خود افتادی از این در محروم
از که می نالی و فریاد چرا می داری

حال که با بیانیه ای رسا پرده از نیات سوء خود برداشته اند، شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا بر خود لازم می داند ضمن تجدید میثاق با آرمانهای اسلام، انقلاب و ایران عزیز و اعلام وفاداری به اساسنامه اتحادیه و هویت و رسالت آن، برائت خود را از این اقدامات اعلام دارد و ضمن روشنگری و افشای اهداف عناصر نفوذی، و با عنایت به دغدغه خاطر عموم اعضا اتحادیه و نگرانیهای ناشی از اقدامات اقلی از افراد عضو که منجر به بی نظمی و اختلال در انجام وظایف و مسئولیتها شده است به بیان مواضع بپردازد:

1- بر خود لازم می دانیم با یادآوری سند هویت اتحادیه و اعلام وفاداری به آرمان‌های وطن عزیز و در جهت ماموریت‌های اتحادیه از جمله، گسترش تفکر و تبیین مواضع حقیقی نظام جمهوری اسلامی ایران ،ایفای نقش موثر جهت رشد و بالندگی علم و فناوری در ایران اسلامی، فهم و نشر اسلام ناب و زدودن غبار جهل و تحریف از چهره اسلام در غرب و بسترسازی برای رفع خلاء معنوی و فکری دانشجویان ایرانی خارج از کشور، اقدامات انجام شده توسط عوامل نفوذی را محکوم کنیم و ضمن دعوت از دوستان به حفظ همبستگی و خویشتن داری بر حفاظت هوشمندانه ازمرامنامه و سند هویت و ماموریت‌های اتحادیه تاکید ورزیم.

2- پیش از این، بنا بر حسن نیت و تشریک مساعی اقدامات مختلفی برای همراه نگهداشتن این افراد وفق اساسنامه به عمل آمد که مشروح آن در نشست عمومی به حضار گزارش داده خواهد شد، اما متاسفانه علیرغم همه اقدامات بعمل آمده و رعایت مدارا این افراد بر انحراف خود تاکید دارند و مصّرند.

3- اصل حفظ وحدت و یکپارچگی در برابر دشمن خارجی از وظایف هر تشکیلات منسجم و یکپارچه است. امروز که گروهی با سوء نیت، قصد بر هم زدن وحدت تشکیلات را دارند و می خواهند به زعم خودشان با خروج از اتحادیه به این تشکیلات خدشه وارد کنند؛ بر ماست که با دقت و هوشیاری این توطئه تفرقه افکنانه را خنثی کنیم.

4- با توجه به اقدامات غیر قانونی و خلاف اساسنامه مجمع انجمن‌های اسلامی منطقه آلمان در صدور بیانیه های مکرر و عدم همکاری با شورای مرکزی در پیشبرد برنامه های اتحادیه، تا برگزاری مجمع عمومی و نشست اضطراری کلیه فعالیتهای آن منطقه معلق می گردد.

5- وفق فصل نهم اساسنامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی که در آن به صراحت عدول از مرامنامه اتحادیه به خصوص در زمینه های عقیدتی سیاسی از شرایط لغو عضویت ذکر شده است و با عنایت به اقدامات معدود افرادی در برخی انجمن‌ها که در مخالفت با هویت و مرامنامه اتحادیه است؛ لازم است با بررسی احراز شرایط عضویت توسط مجمع عمومی دبیران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، در خصوص ادامه عضویت اعضا مذکور در تشکیلات تصمیم گیری گردد.

بدون تردید شرط اساسی عضویت در اتحادیه پذیرش کامل اصول اتحادیه و هویت و رسالت آن است و در هر زمان که اعضا یا انجمن‌ها به اساسنامه موجود پایبند نباشند عضویت آنها ملغی می گردد. در بیانیه اخیر منطقه آلمان اساسنامه اتحادیه کاغذ پاره ای خوانده شده که این افراد خود را متعهد به آن نمی دانند و خودخواسته و با اقرار تام خروج خود از اتحادیه را اعلام کرده اند.

6- از برادران و خواهران دانشجو اعضا آزاده و پایبند به اساسنامه و سند هویت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا که در انجمن‌های اسلامی در کشور آلمان عضو هستند انتظار می رود ضمن اعلام موضع در محکومیت اقدامات مجمع منطقه، با تلاش خود انجمن‌های اسلامی در آلمان را بر اساس میثاق کلی اتحادیه، مرامنامه و سند هویت اتحادیه احیا کنند.

7- اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در مورد اتهاماتی که از سوی نفوذیهای فرصت طلب و عمّال آنها علیه مجموعه اتحادیه وارد شده است حق شکایت و پیگیری متناسب حقوقی را در دستور کار خود قرار می دهد.

انتهای پیام/

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن