اجتماعی

واکنش مامور یگان ویژه به مزاحمت های اوباش برای یک “روحانی”

يکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۰۸:۰۶ واکنش مامور یگان ویژه به مزاحمت های اوباش برای یک "روحانی"

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا جزئیات درگیری مامور پلیس با اراذل و اوباشی را که مزاحم یک روحانی شده بودند تشریح کرد.

واکنش مامور یگان ویژه به مزاحمت های اوباش برای یک

گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: ترس، تردید و تعلل کلید واژه‌های نامفهومی برایشان هستند؛ به تنها چیزی که می اندیشند امنیت و آرامش مردم است.

با آن قد و بالای بلند، اندام ورزیده و هیکلی و تجهیزات سیاه رنگشان به جنگ با نامردی می‌روند و به مبارزه با نااهلی.

خط قرمزشان آرامش، آسایش و امنیت مردم است. با حضورشان ترس را بر دل حرمت شکنان و قانون گریزان وارد می کنند. اینها مأموران یگان‌های ویژه ناجا هستند.

قصه ایثار، جوانمردی و از خودگذشتگی مأموران یگان ویژه انگار پایانی ندارد، چه آن موقع که در مهران، شلمچه، چذابه و خسروی زانو زده و خاک کفش زوار حسینی را می‌زدودند؛ پاهایشان را ماساژ داده و بر سر و صورتشان آب می‌پاشیدند چه آن وقت که در اغتشاشاتی به بهانه بنزین و به کام فرصت طلبان, جانشان را کف دست گرفتند تا نکند خاری به پای کسی رود.

مردان یگان ویژه را می‌گویم؛ همان ها که آنقدر سنگ خوردند تا نکند سنگی، شیشه آرامش مردم را فروریزد.

با نور و صوت و آب و گاز ایستادند، همچون سرو، بلند قامت و استوار و نگذاشتند عده‌ای از خدا بی خبر آرامش مردم را به مخاطره بیندازند.

از آن روز هم که کرونا میهمان ناخوانده و نحس این روزهایمان شد، باز هم این مردان یگان ویژه بودند که نگذاشتند زندگی‌مان از ویروس مرگبار متاثر شود؛ آمدند وسط میدان، برای سرکوب کرونا، با ماشین‌های سیاه و غول‌آسایشان و هر چه کثیفی و ناپاکی را زدودند و به مقابله برخاستند با ویروسی که سلامت و جان مردم را به نشانه گرفته بود.

پمپ بنزین‌ها، بانک‌ها، اتوبوس‌ها، ایستگاه‌های تاکسی، پله‌های برقی، فروشگاه‌ها و… را ضدعفونی کردند. حتی از خون خود هم گذشتند وقتی دیدند ذخایر خون رو به کاهش است در اقدامی جهادی به پایگاه‌های اهدای خون رفتند.

در 9 مرداد_ روز اهدای خون_ هم حماسه‌ای دیگر آفریدند. 1730 نفر از کارکنان یگان ویژه در رژه خدمتی متفاوتی به بهانه سالروز اهدای خون به همراه خانواده های شان یک میلیون و 124 هزار و 500 سی سی خون اهدا کردند.

قصه این مردان انگار تمام شدنی نیست، چه در بحران در وسط معرکه‌اند و چه در آسایش و آرامش، اصلا وقتی نیاز به آنها باشد دریغ ندارند.

همین چند وقت پیش هم به بهانه روز دختر باز هم وسط میدان بودند؛ یادتان هست؟ از ماموران زن یگان ویژه گرفته تا پلیس افتخاری و سایر مأموران، همه و همه به خیابان آمدند و با گل و هدیه روز دختر را به دختران محجبه تبریک گفتند؛ چراکه امر به معروف و نهی از منکر را با تمام وجود و عمق دل و جانشان فرا گرفته‌اند.

هر جا که سرقتی ببینند، یا تعرض به فردی را، تأخیر را جایز ندانسته و بی محابا وارد عمل می‌شوند؛ چراکه ادای معروف را تکلیف و وظیفه قانونی خود می‌دانند.

و حالا دوباره کارنامه یگان ویژه به برگ زرین دیگری مفتخر شده و آن هم دفاع از مظلوم و ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

سردار حسن کرمی فرمانده یگان های ویژه نیروی انتظامی در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین جزئیات برخورد مامور یگان ویژه با دو نفر از اراذل و اوباشی که در حال تعرض به یک فرد روحانی بودند اظهار داشت: یکی از مأموران یگان ویژه به نام ستوان مهدی خادم در ساعت غیرکاری خود همراه همسرش در خیابان در حال عبور بود که متوجه می‌شود دو نفر از اراذل و اوباش مزاحم یک فرد روحانی شده‌اند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا تصریح کرد: مأمور یگان ویژه به محض مشاهده این افراد جلو رفته و می بیند این افراد ضمن تمسخر فرد روحانی عبایش را کشیده و قصد برداشتن عمامه اش را دارند.

وی ادامه داد: وقتی مامور اطمینان حاصل می کند که این افراد قصد مزاحمت دارند به همسرش می گوید که در گوشه ای بایستد; بعد به سمت مزاحمین رفته و به آنها تذکر می‌دهد اما آنها هیچ اعتنایی نمی کنند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا ادامه داد: از آن سو فرد روحانی نیز که پیرمرد بود بر سرعت قدم‌هایش ‌افزود تا از گزند این اراذل و اوباش در امان باشد اما اراذل و اوباش دست بردار نبوده و به عبایش تعرض کرده و آن را می‌کشیدند، حتی کار به جایی رسیده بود که می‌خواستند عمامه‌اش را بردارند.

سردار کرمی افزود: وقتی مأمور یگان ویژه قباحت رفتار این افراد را می بیند به آنها اخطار می‌دهد، اما آن دو نفر به جای آنکه رفتارشان را اصلاح کنند به سمت مأمور یورش برده و با او درگیر می‌شوند؛ غافل از این که این فرد، مأمور یگان ویژه است و یکی از رزمی‌کاران زبده پلیس. در نهایت مأمور یگان ویژه به راحتی حریف آن دو نفر می‌شود و آنها را زمین گیر می کند.

سردار کرمی به تشویق عملکرد مامور یگان ویژه از سوی مردم حاضر در صحنه اشاره و بیان داشت: آن دو نفر هم وقتی که عرصه را تنگ دیدند فرار را بر قرار ترجیح داده و می گریزند، اما هیچ نگرانی وجود ندارد؛ چراکه آن دو نفر از اراذل و اوباش معروف محدوده بوده و مأمور یگان ویژه مشخصات آنها را به کلانتری محل داد تا آنها را دستگیر کند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا به تقدیر روحانی مذکور از مامور یگان ویژه اشاره و اظهار داشت: بعد از پایان غائله مرد روحانی ضمن تشکر از مامور یگان ویژه می گوید وقتی دیدم حریف این دو نفر نمی‌شوم و آنها همچنان مرا اذیت می کنند نگاهم به ضریح مسجد امام جواد(ع) که در آن سوی خیابان است افتاد و متوسل به امام جواد( ع) شدم تا مرا از دست این دو نفر نجات دهد که همان موقع شما از راه رسیدید.

فرمانده یگان های ویژه ناجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس مبنی بر اینکه آیا مامور یگان ویژه در این حادثه صدمه دید یا خیر اظهار داشت: ستوان مهدی خادم در زمره رزمی‌کاران زبده یگان ویژه است. با قد بلند و هیکلی ورزیده از نیروهای باتجربه، آگاه و تحصیل‌کرده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی است.

وی در پاسخ به این پرسش که اقدام مأمور یگان ویژه را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: پلیس همواره در ترویج معروفات و جلوگیری از منکرات نقش داشته است همان گونه که از آموزه های دینی آموخته است.

وی افزود: هم اکنون در ماه محرم هستیم و این ماه هم یادآور تلاش و ایثار و از خودگذشتگی امام حسین (ع) و یاران با وفایش در راستای امربه معروف و نهی از منکر است.

پلیس هم همواره در ادای فریضه امر به معروف طبق سفارش مقام معظم رهبری عمل کرده و در صدد است که همواره مدافع مظلوم باشد و مقابل ظالم.چه با زبان و تذکر گرفته چه به صورت اخطار و در نهایت برخورد.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا تصریح کرد: می‌توان با قاطعیت گفت اکثر کارهای نیروی انتظامی امر به معروف است، مثل پلیسی که بر سر چهارراه می‌ایستد و اجازه نمی‌دهد ماشین‌ها بی جهت توقف کنند.

آن مأمور پلیس هم جلوی بی قانونی را گرفته و معروف را تبلیغ می‌کند. پلیس یگان ویژه هم کارش این نیست که فقط در هنگام بحران به صحنه بیاید و در خیابان حضور داشته باشد و با هنجارشکنان مبارزه کند. هر جا که نیاز باشد پلیس هست؛ اصلا هرجا که آسایش و آرامش مردم خدشه دار شود مأمور یگان ویژه در صحنه است.

سردار کرمی ادامه داد: همواره با مواردی مواجه بودیم که مامور یگان ویژه در ساعات غیر اداری در مواجهه با افرادی که آرامش و امنیت مردم را به مخاطره انداختند اقدام شایسته ای انجام داده است; برخورد با سارقان و نجات مظلوم در درگیری و تعرض و بی‌حرمتی؛ از جمله عملکرد ماموران یگان های ویژه ناجاست.

رئیس پلیس ویژه کشور خاطرنشان کرد: این بار هم وقتی مأمور یگان ویژه ملاحظه کرد که در ملأ عام دو نفراز اراذل یک روحانی را مورد تمسخر قرار داده و به او تعرض می‌کنند تعلل را جایز ندانست؛ چراکه این وظیفه ذاتی مأمور یگان ویژه است که اجازه ندهد افراد هنجارشکن آسایش و آرامش و امنیت مردم را خدشه دار کنند.

گفتنی است؛ هفته گذشته فرمانده نیروی انتظامی از عملکرد دو مأمور پلیس که در راستای امر به معروف و نهی از منکر اقدام کرده بودند، تجلیل کرد.

یکی از آنها مأمور پلیس مترو بود که در مواجهه با کشف حجاب یک زن با پاسخی قاطع او را امر به معروف کرد و نفر دوم هم ستوان مهدی خادم جمعی مأموران یگان ویژه ناجا بود که به کمک یک روحانی شتافت که توسط اراذل و اوباش در محله جی تهران مورد تعرض قرار گرفته بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن