سیاسی

واکنش کیهان به بی اخلاقی روزنامه اصلاح طلب

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۳:۴۳ واکنش کیهان به بی اخلاقی روزنامه اصلاح طلب

روزنامه کیهان نوشت: یکی از روزنامه‌های دست‌چندم مدعی اصلاحات در مطلبی مضحک درباره آگهی بنیاد مستضعفان در کیهان داستان‌سرایی و قیاس به نفس کرد.

واکنش کیهان به بی اخلاقی روزنامه اصلاح طلب

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان در مطلبی تحت عنوان «داستان‌سرایی درباره یک آگهی؛ آب که سربالا برود روزنامه اجاره‌ای آرمان هم ابوعطاء می‌خواند!» نوشت:
یکی از روزنامه‌های دست‌چندم مدعی اصلاحات در مطلبی مضحک درباره آگهی بنیاد مستضعفان در کیهان داستان‌سرایی و قیاس به نفس کرد.
روزنامه آرمان ملی در مطلبی مضحک و افترا آمیز نسبت به بنیاد مستضعفان و کیهان، درباره چاپ آگهی چندی پیش بنیاد در کیهان داستان سرایی‌های خوشمزه‌ای کرد و نوشت: «چرا به‌رغم وجود تعداد زیادی روزنامه که ردیف بودجه هم ندارند، تصمیم به سپردن انتشار این آگهی‌ها به کیهان گرفته شد. برای پاسخ به این سؤال 3 موضوع را می‌توان مطرح کرد؛ نخست به تصمیم فتاح برای دلجویی از کیهان بازمی‌گردد. شاید در این بخش فتاح دو هدف را دنبال می‌کرد که هدف الف، جلب آرای حامیان دلواپسانی در انتخابات است که ارگان را همفکر خود می‌دانند و هدف ب هم شاید تبدیل کیهان به عنوان ارگان انتخاباتی فتاح باشد.
اما موضوع دومی که در انتشار 8 صفحه آگهی تمام‌صفحه بنیاد مستضعفان به کیهان می‌توان مطرح کرد، تصمیم برای جلب توجه اصولگرایانی با طرز فکر فتاح و همچنین مدیران اصولگرای حاضر در بخش‌های مختلف است تا ضمن درآمدزایی برای این روزنامه، اعتماد ازدست‌رفته اصولگرایان میانه‌رو به کیهان را بازگرداند.
سومین هدف هم می‌تواند دستور سران جریان اصولگرایی به فتاح و شریعتمداری برای بهبود روابط است، چرا که تداوم اختلافات همیشگی میان اصولگرایان سبب شکست انتخاباتی آنها می‌شود؛ بنابراین پربیراه نیست اگر ادعا شود دستور صلح از بالا آمده است!»

درباره ادعاهای این روزنامه دست چندم مدعی اصلاح‌طلب که بصورت گله‌وار در برخی از رسانه‌های مدعی اصلاحات نیز بازنشر شد، باید گفت؛ این آگهی تنها به روزنامه کیهان داده نشده و عیناً در روزنامه دولتی ایران، روزنامه همشهری و جام جم نیز چاپ شده است. همچنین خلاصه آن در روزنامه‌های هفت صبح، اطلاعات و شرق نیز چاپ شده است و همین یک نکته برای فهم چفت و بست داستان روزنامه آرمان کفایت می‌کند.

البته به مسئولان این روزنامه حرجی نیست که خط مشی خود را به دیگران نیز تعمیم دهند و گمان کنند مواضع کیهان نیز مانند آنها وابسته به آگهی تبلیغاتی این و آن است که اگر قرار بود کیهان چنین باشد امروز یکی مانند شما بود نه روزنامه‌ای که سال‌هاست به دلیل ایستادن بر سر اصول خود و دفاع از انقلاب و نظام، حتی از حق و حقوق قانونی خود نیز در بسیاری از موارد محروم شده است.

این نکته نیز گفتنی است که کیهان برخلاف روزنامه‌های ارگان‌های رسمی -مانند ایران و همشهری و جام جم- که بودجه دارند و روزنامه‌های حزبی که دست در جیب اصحاب قدرت و ثروت دارند و هر طور به آنان امر شود، رنگ عوض می‌کنند، هیچ ردیف بودجه‌ای از هیچ جایی ندارد.

در پایان باید گفت این هم از عوارض سر بالا رفتن آب است که به روزنامه‌ای همچون آرمان دستور داده می‌شود ابوعطاء بخواند!

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن