سیاسی

ورود دیوان محاسبات به پرونده شرکت دخانیات / ضرب الاجل ۱۰ روزه به مدیران دخانیات

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ – ۰۱:۵۵ ورود دیوان محاسبات به پرونده شرکت دخانیات / ضرب الاجل ۱۰ روزه به مدیران دخانیات

جلسه رسیدگی به ابهامات شرکت دخانیات با حضور دادستان دیوان محاسبات کشور و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شد.

ورود دیوان محاسبات به پرونده شرکت دخانیات / ضرب الاجل ۱۰ روزه به مدیران دخانیات

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه رسیدگی به ابهامات شرکت دخانیات ایران با حضور علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور، مهدی عیسی‌زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، و تعدادی از مدیران شرکت دخانیات در سالن جلسات دادسرای دیوان محاسبات برگزار شد.

علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور در تشریح جلسه دادسرای دیوان محاسبات با اعضای هیات مدیره شرکت دخانیات، گفت: دادسرای دیوان محاسبات در راستای تحقق بخشیدن به سیاست های جدید دیوان مبنی بر برخط بودن، مهم‌رسی و همچنین جلوگیری از اطاله دادرسی ها، برای اولین بار جلسه تفهیم ابهامات پیش از تشکیل پرونده را با حضور اعضای هیات مدیره شرکت دخانیات برگزار کرد.

کامیار عنوان کرد که در عملکرد شرکت دخانیات ابهاماتی از جمله عدم رعایت در انتصاب و ادامه کار برخی از اعضای هیات مدیره شرکت، عدم رعایت قوانین در پرداخت های پرسنلی، عدم بهره برداری از تجهیزات برای تولید باکیفیت دخانیات با وجود صرف هزینه های هنگفت وجود دارد.

وی افزود: در صدور مجوز برای فعالیت شرکت های خارجی در مقایسه با شرکت دخانیات داخلی نیز تبعیض هایی وجود دارد که در تولید، توزیع و فروش دخانیات به کشور ضرر و زیان وارد کرده است.

دادستان دیوان محاسبات از ابهاماتی که نشان می دهد شرکت دخانیات تعهداتی را برعهده داشته و به آنها عمل نکرده است، خبر داد و گفت: زیان زیادی از محل کاهش تولیدات توتون در داخل و رقابت با شرکت های خارجی متوجه کشاورزان بوده است که باید بررسی شود.

کامیار اظهار امیدواری کرد که برگزاری این جلسات، باعث تقویت نظارت بر دستگاه های اجرایی شود. پیشتر این
جلسات بعد از تشکیل پرونده برگزار می شد ولی اکنون با تشکیل این جلسات، روند رسیدگی را کوتاه و ابهامات را برطرف می کنیم.

دادستان دیوان محاسبات نتایج این جلسه را پربار ارزیابی کرد و گفت: به شرکت دخانیات ۱۰ روز مهلت داده شده است تا مستندات خود را در خصوص ابهامات تفهیم شده به دادسرا تسلیم کنند و تا یک ماه آینده این پرونده در دادسرای دیوان محاسبات تعیین تکلیف و بسته شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز هفت گردون زمزم بایا لاستیک بارز رسپینا سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن