اقتصادی

ورود سامانه بارشی به کشور و کاهش دما تا 12 درجه در نیمه شمالی از اول شهریور

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۴:۲۶ ورود سامانه بارشی به کشور و کاهش دما تا 12 درجه در نیمه شمالی از اول شهریور

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از شنبه یکم شهریور تا اواسط هفته آینده در نوار شمالی کشور ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما داریم و در سایر نقاط نیمه شمالی کشور هم در این مدت ۴ تا ۶ درجه دما کاهش می یابد.

ورود سامانه بارشی به کشور و کاهش دما تا 12 درجه در نیمه شمالی از اول شهریور

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: از بعد از ظهر امروز در شرق فارس، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات کرمان، احتمال آبگرفتگی معابر، برخورد صاعقه و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد که این شرایط تا جمعه ادامه دارد، توصیه می‌شود از اتراق در اطراف رودخانه‌ها پرهیز شود و در صعود به ارتفاعات احتیاط در دستور کار باشد.

وی اظهار داشت: از امروز تا جمعه ۳۱ مرداد در نوار شمالی کشور دما بین ۶ تا ۱۰ درجه افزایش می یابد و در سایر نقاط نیمه شمالی کشور این افزایش دما ۴ تا ۶ درجه خواهد بود اما از شنبه یکم شهریور تا اواسط هفته آینده در نوار شمالی کشور ۸ تا ۱۲ درجه کاهش دما داریم و در سایر نقاط نیمه شمالی کشور هم در این مدت ۴ تا ۶ درجه دما کاهش می یابد.

این مقام مسوول سازمان هواشناسی ادامه داد: در دو روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل و وزش باد شدید گاهی گرد و خاک داریم.

ضیائیان افزود: در پنج روز آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات هرمزگان و کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین شرق فارس، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

وی ادامه داد: در سه روز آینده در برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: از شنبه یکم شهریور سامانه بارشی از شمال غرب به کشور وارد می‌شود و ابتدا شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و اردبیل را در بر می‌گیرد و سپس روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده علاوه بر این استان ها در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی موجب رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و کاهش دما می شود.

ضیائیان بیان کرد: از فردا تا اواسط وقت جمعه ۳۱ مرداد مرکز خلیج فارس مواج است و از بعد از ظهر جمعه تا یکشنبه هفته آینده شرق تنگه هرمز مواج خواهد بود؛ همچنین شرق دریای عمان در ۵ روز آینده مواج است و از اواخر وقت شنبه یکم شهریور تا سه‌شنبه هفته آینده دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۷ و ۲۶ درجه خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران امروز صاف است،‌ جهت باد جنوب شرقی و سرعت باد 17 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 16 درصد است.

ضیائیان گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر و همچنین شهرکرد، خنک ترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن