اجتماعی

ورود 21 هزار معلم جدید به مدارس کشور

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۰:۲۸ ورود 21 هزار معلم جدید به مدارس کشور

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: 21 هزار نفر در مهر ماه از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شده و جذب مدارس کشور می‌شوند.

ورود 21 هزار معلم جدید به مدارس کشور

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در سی و چهارمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز گذشته و تأکید بر اینکه مبنای ورود نیرو از معبر دو دانشگاه فرهنگیان و رجایی است، اظهار کرد: عصر جهش در تنش و کوچ دانش آموزان به فضای مجازی را تجربه می‌کنیم؛ دنیای مجازی محدودیت را به انعطاف در آموزش تبدیل کرد و معلم‌ها به فضای مجازی آمدند؛ علی رغم چالش‌ها و محدودیت‌ها سرعت عکس العمل معلمان‌مان خوب بود.

وی با اشاره به اینکه کرونا تهدید مهمی برای نظم و اقتصاد بود، افزود: حتی با این تفاسیر آموزش در کشور مختل نشد اما آموزش مجازی نباید جایگزین آموزش حضوری شود بلکه در کنار هم تعریف می‌شوند.

خنیفر تصریح کرد: جهان در تصمیم‌گیری نسبت به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها دچار ابهام شد و هر کشوری رفتار متفاوتی داشت.

وی با اشاره به پنج دلیل مهم دنیا برای جلوگیری از تعطیلی مطلق مدارس و تمایل برای بازگشایی مدارس گفت: آسیب‌های روانی و جسمی و چاقی منجر شد به صورت جدی به بازگشایی مدارس فکر شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به تلاش‌های کشورمان برای استمرار آموزش در دوران کرونا اظهار کرد: در کمتر از چندماه توانستیم فعالیت‌های آموزشی خود را در فضای مجازی به مرحله تثبیت در آوریم. ایران کشور بزرگی است و جزو ۱۸ کشور پرجمعیت دنیاست. ما خودمان را زود جمع کردیم و اوضاع را به دست گرفتیم. بالای ۱۰ و نیم میلیون در همان ابتدای راه اندازی شبکه شاد به این اپ پیوستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان در شرایط کرونا گفت: دانشگاه فرهنگیان از گذشته برنامه‌ای برای حضور آموزش در فضای مجازی نداشت و اکنون به این فضا ورود کردیم و با راه اندازی سامانه LMS منطقه‌ای آموزش مجازی را شروع کردیم.

خنیفر گفت: 21 هزار نفر در مهر ماه از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می‌شوند و جذب مدارس کشور می‌شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به افتتاح موزه تربیت معلم در همدان گفت: کشوری که بیش از200 سال تربیت معلم دارد آثار ارزشمندی دارد و امروز همدان اولین موزه تربیت معلمش افتتاح می‌شود.

وی از پایان اتمام پودمان اول و دوم مهارت آموزان ماده ۲۸ خبر داد و افزود: این مهارت آموزان پودمان سوم نیز دارند اما از ۱۵ شهریور تدریس را آغاز می‌کنند و پودمان سوم را ضمن کار می‌گذرانند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن