اقتصادی

وزارت نفت ارز لازم برای اجرای پروژه ها را تامین می‌کند

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۲:۳۷ وزارت نفت ارز لازم برای اجرای پروژه ها را تامین می‌کند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم اهدای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت گفت: اهمیت این کار از این جهت است که تمامی نگاه‌ها در این قرارداد به داخل بوده است.

وزارت نفت ارز لازم برای اجرای پروژه ها را تامین می‌کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم اهدای قراردادهای طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت با اشاره به ضرورت افزایش ضریب بازیافت میادین نفتی، گفت: در این مراسم 13 قرارداد در زمینه نگهداشت و افزایش تولید منعقد خواهیم کرد. ایده این کار از سال 95 توسط آقای زنگنه مطرح شد و سال 97 مصوبه شورای اقتصاد را اخذ کرد. در این راستا 33 پروژه افزایش تولید نفت تعریف شده است که در سه مرحله اجرایی می‌شود.

وی افزود: اهمیت این کار از این جهت است که تمامی نگاه‌ها در این قرارداد به داخل بوده است. از 33 پروژه تعریف شده 29 پروژه در خشکی و 4 پروژه در فراساحل اجرایی می‌شود و طی آن 280 هزار بشکه نفت در روز به ظرفیت تولید کشور اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: برای اجرای این پروژه‌ها پیمانکاران مشکلاتی را مطرح کردند که به نظر ما قابل حل است و در مقایسه با حجم کار مشکل قابل ملاحظه‌ای نیست. برای مثال مهمترین مشکل آنها بحث تامین ارز بوده که خود وزارت نفت متعهد شده است ارز لازم را برای اجرای پروژه‌ها تامین خواهد کرد.

کرباسیان اظهار کرد: از جمله ابتکارات دیگر وزارت نفت برای استفاده از توان داخلی پیگیری برای ساخت تجهیزات ده‌گانه بوده است.همچنین در این قراردادها 80 درصد از تجهیزاتی که مورد استفاده قرار گرفته است ساخت داخل بوده است.

وی افزود:‌در این قراردادها ما 4درصد از مبلغ قرارداد را جهت انجام مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در استان‌هایی که پروژه انجام می‌شود تخصیص می‌دهیم و حتی وزیر نفت دستور داده است که تخصیص این 4 درصد معطل اجرای پروژه‌ها نباشد. لذا همانطور که می بینید شرکت نفت خود را موظف به انجام مسئولیت اجتماعی می‌داند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: در مرحله اول انعقاد قراردادهای نگهداشت و افزایش تولید نفت ما 10 پروژه را تعریف کردیم که قراردادهای آن در بهمن سال 97 به امضا رسید. ارزش قراردادها 740 میلیون یورو بوده است و با اجرای آنها روزانه 75 هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید ما اضافه می شود. تاکنون پیشرفت فیزیکی این پروژه 25درصد است و منابع مالی آن از طریق فروش اوراق مشارکت اسلامی تامین شده است.

کرباسیان افزود: در 10 پروژه قبلی بیش از 80 درصد تجهیزات ساخت داخل بوده است و 18 دکل حفاری مشغول به کار بودند. مرحله دوم این قراردادها نیز با تعریف 13 پروژه امروز منعقد خواهد شد که ارزش آن یک و نیم میلیارد یورو خواهد بود و طی آن 180 هزار بشکه در روز به میزان ظرفیت تولید نفت کشور اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن