اقتصادی

وزیران پیشین نیرو پاسخگوی فرصت‌های از دست رفته باشند

چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۰:۰۴ وزیران پیشین نیرو پاسخگوی فرصت‌های از دست رفته باشند

وزیر نیرو گفت: وزیران پیشین نیرو در ارتباط با از دست دادن فرصت‌ها باید پاسخگو باشند. ما نیز در ارتباط با تلف کردن فرصت باید پاسخگوی مردم باشیم.

وزیران پیشین نیرو پاسخگوی فرصت‌های از دست رفته باشند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رضا اردکانیان، عصر امروز، چهارشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت نیرو و شهرداری تهران، ضمن اشاره به این نکته که با مدیریت مصرف در بخش برق در یکی دو سال اخیر موفق به احداث دست‌کم یک نیروگاه مجازی با ظرفیت 3 تا 4 هزار مگاوات در سال شدیم، امضای این تفاهم نامه را ارزشمند و خوب توصیف کرد و در عین حال گفت: این تفاهم دیرهنگام انجام شد. با توجه به ظرفیت موجود در وزارت نیرو و مدیریت شهر تهران اعم از شورا و شهرداری به لحاظ تجربه و تخصص و آشنایی با این عرصه کار و حضور مدیران ارشد و آشنا با آن، هم وطنان ما در تهران زودتر از اینها ‌باید از فایده و مزیت چنین ترکیب مدیریتی بهره‌مند می‌شدند.

وزیر نیرو، ادامه داد: بزرگترین مسوولیت و ضرورت پاسخگویی ما در قبال مجال و فرصت در اختیارمان است، قطعا مدیران و وزرای بعدی و همه عرصه‌ها با امتیازهای بیشتری خواهند بود‌.

*وزرای آینده نیرو از فرصت امروز محروم هستند

وی، با اشاره به اینکه مدیران آینده وزارت نیرو هر چه داشته باشند، از یک چیز محروم هستند و آن فرصت و مجالی است که امروز در اختیار ماست، همان طور که ما از فرصت در اختیار پیشینیان‌مان محروم هستیم، گفت: وزرای پیشین در ارتباط با از دست دادن فرصت‌ها باید پاسخگو باشند. ما نیز در ارتباط با تلف کردن فرصت می‌بایست پاسخگوی مردم باشیم.

اردکانیان، اضافه کرد: ما اکنون نمی‌توانیم با یک تصمیم وارد این عرصه شویم ولی قطعا می‌توانیم در مسیر این مطلوبیت حرکت و باید سهم خود را برای آن طراحی و از فرصت موجود استفاده کنیم.

وزیر نیرو، افزود: سم توسعه یافتگی در کشور ما و کشورهای مشابه ما بخشی‌نگری است. هر چقدر از این خصلت بد فاصله بگیریم که برگرفته از ساختارهای موجود است، بیش از آنکه به آدم‌ها و دولت‌ها ربط داشته باشد، به همان نسبت می‌توانیم به این توسعه یافتگی نزدیک شویم.

اردکانیان در بیان اینکه تمرکزگرایی و بخشی‌نگری دو آفت جدی توسعه ماست وقتی که آن را مطلوب مردم برای شکل دادن امروز و فردای خودشان می‌دانیم، تصریح کرد: ما در وزارت نیرو سعی کردیم در عرصه آب در این مسیر کارهایی را انجام دهیم؛ یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی گامی در این راستا بود و گام‌های بعدی اجرای پروژه‌هایی نظیر آنچه که امروز شاهد آن هستیم، خواهد بود.

*صرفه جویی زمینه احداث سد مجازی را فراهم می‌کند

وی میزان آب قابل صرفه‌جویی با استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز شهر تهران را معادل ساخت یک سد جدید عنوان کرد و گفت: امید است در فرصت باقی‌مانده ساز و کار ماندگاری را برای همکاری نزدیک‌تر شهرداری تهران و بخش‌های آب و برق وزارت نیرو سامان دهیم و آن را نهادینه کنیم، به نحوی که در سال آتی و سال‌های بعد هم بتوانند این مسیر را به شکل مناسب دنبال کنند.

وی با اشاره به مدیریت مصرف در بخش برق گفت: این کار را قطعا در بخش آب هم بنا به ضرورت بیشتری که دارد با کمک هم پیش ببریم و با توجه به نقش الگویی و مدلی که تهران برای شهرهای بزرگ کشور و همه شهرها دارد، اهمیت این کار دو چندان است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن