سیاسی

وزیر اقتصاد: از بالا رفتن نرخ سود بین بانکی ممانعت می‌شود

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ – ۱۲:۱۴ وزیر اقتصاد: از بالا رفتن نرخ سود بین بانکی ممانعت می‌شود

وزیر اقتصاد با بیان اینکه بحث درباره بالا رفتن نرخ سود بین بانکی مطرح شده و درست هم است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی می‌شود که باید حتماً از این روند جلوگیری شود.

وزیر اقتصاد: از بالا رفتن نرخ سود بین بانکی ممانعت می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره نوسانات اخیر بازار بورس و اقدامات دولت در این راستا اظهار داشت: نوسان در ذات بازار سرمایه و سهام است و به عبارتی دیگر این بازار عمدتاً مبتنی بر رفتار سهامداران و عرضه کنندگان سهام است.

وی افزود: دولت با قواعدی که تعریف می کند سعی می کند این نوسانات به سمتی برود که شاخص ها و فعالیت ها به یک بازار پایدار و در حال رشد تبدیل شود. در همه دوره ها هم عرضه‌کنندگان و هم متقاضیان نقش موثر در چارچوب و قوانینی که توسط شورای عالی بورس تصویب می‌شود دارند و متاثر از فضای عمومی اقتصاد کشور است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه اخیراً یک سری مباحث مطرح شد و اثرگذار بود اظهار داشت: یکی از بحث‌ها این بود که نرخ سود بانکی پیدا کند در حالی که همه فعالان بازار دیدند که رئیس کل بانک مرکزی این را تکذیب کرد و اتفاقاً چنین چیزی در شورای عالی بورس هم مطرح نبوده است.

دژپسند با بیان اینکه بحث پیرامون بالا رفتن نرخ سود بین بانکی مطرح شده و درست هم هست اظهار داشت: هم برنامه‌ریزی می‌شود که باید حتماً از این روند هم جلوگیری شود.

ادامه دارد …

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن